• Äldre 25 May 10:45
    3120 visningar
    2 svar
    2
    3120

    Hur länge borde jag låta kroppen vila?

    Efter tre täta graviditeter. Vår yngsta flicka dog i magen dagen innan hon skulle födas. Hur länge tycker ni jag borde låta kroppen vila? Mitt hjärta värker efter en till att älska, det tar ju inte bort smärtan men lindrar? Men jag vill aldrig förlora ett barn igen :'(

  • Svar på tråden Hur länge borde jag låta kroppen vila?
  • Lindse­y Egot the only one
    Äldre 25 May 11:20
    #1

    Det finns ju de som får ett nytt barn varje år i flera år. Se bara på Mirka i familjen annorlunda. Hon har ju väldigt tätt mellan barnen.

    Sedan vet jag att det är läkande för själen att få ett nytt barn när man förlorat ett barn. Vår dotter var 14 år när hon dog och det är snart tre år sedan. Nu väntar vi vårt sjätte barn. Visst är man extremt rädd att förlora fler barn men kärleken att få ett nytt liv är underbart.

    Känner du mentalt att du klarar av en graviditet osv så ska du göra det som DU känner är rätt och inte vad andra tycker.

  • Äldre 25 May 12:23
    #2
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-25 11:20:28 följande:
    Det finns ju de som får ett nytt barn varje år i flera år. Se bara på Mirka i familjen annorlunda. Hon har ju väldigt tätt mellan barnen.

    Sedan vet jag att det är läkande för själen att få ett nytt barn när man förlorat ett barn. Vår dotter var 14 år när hon dog och det är snart tre år sedan. Nu väntar vi vårt sjätte barn. Visst är man extremt rädd att förlora fler barn men kärleken att få ett nytt liv är underbart.

    Känner du mentalt att du klarar av en graviditet osv så ska du göra det som DU känner är rätt och inte vad andra tycker.
    Urs vad hemskt! Våran lilla flicka var ju trotts allt som ett oskrivet blad, man älskade ju henne redan men personligheten kände man ju inte som på en 14:åring. Så ledsen för eran skull :'(
Svar på tråden Hur länge borde jag låta kroppen vila?