• Chiquita07

Normalstor bebis i den LILLA magen?!

Jag väntar mitt första barn och är i v 39. Jag har normalt sf-mått och normal viktökning m.m men ändå tycker jag mig se så himla liten ut, antar jag har en skev kroppsuppfattning som gravid. Det jag inte kan förstå är att det är en fullgången bebis där inne, jag tycker jag ser alldeles för liten ut för det. Visst jag förstår att bebisen ligger ihopkurad men är det någon annan som också känt så att det kan väl knappast vara en färdig bebis där inne?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-25 12:18
    Kan tillägga att jag har aldrig sett en nyfödd bebis i verkligheten, kanske kan vara så att jag inte fattar hur små dom är?!

• Svar på tråden Normalstor bebis i den LILLA magen?!
  • Jacqueline

In med en bild

Väntar mitt tredje barn och går in i 37+0 imorgon ,har inte fått nån vidare stor mage någon utav graviditeterna

• Jacqueline

Äääsch ser ju helt normalt ut hur lång är du?

Jag får lite känslan utav att om man är lång så ser man helt enkelt inte så "stor" ut som många andra gör.

• Batmamba

Jag förstår dig! Även när bebisen väl kom ut var det svårt att fatta att den hade fått plats, och var min ändå av den något mindre sorten (2,8 kg, 48 cm).

Och, ja. Man är verkligen pytteliten när man är nyfödd!

• Löparnörden

Hade också sådana tankar. Är drygt 150 cm lång och vägde innan graviditeten 45 kg så verkligen åt det mindre hållet. I v 39 vägde jag 58 kg och hade långt ifrån någon jättemage. Men ur den magen kom en fullstor tjej på 2 900 g och 49 cm lång. Fattar inte hur hon fick plats.

• Chiquita07
    Jacqueline skrev 2014-05-25 13:50:48 följande:
    Äääsch ser ju helt normalt ut smile1.gif hur lång är du?
    Jag får lite känslan utav att om man är lång så ser man helt enkelt inte så "stor" ut som många andra gör.
    Jag är 166 cm. Det har du rätt i :)
  • Chiquita07
    Batmamba skrev 2014-05-25 14:01:51 följande:
    Jag förstår dig! Även när bebisen väl kom ut var det svårt att fatta att den hade fått plats, och var min ändå av den något mindre sorten (2,8 kg, 48 cm).
    Och, ja. Man är verkligen pytteliten när man är nyfödd! smile1.gif
    Hehe , där ser man, väldigt spännande o se va som gömmer sig i magen :)
  • Chiquita07
    Löparnörden skrev 2014-05-25 15:12:57 följande:
    Hade också sådana tankar. Är drygt 150 cm lång och vägde innan graviditeten 45 kg så verkligen åt det mindre hållet. I v 39 vägde jag 58 kg och hade långt ifrån någon jättemage. Men ur den magen kom en fullstor tjej på 2 900 g och 49 cm lång. Fattar inte hur hon fick plats.
    Vi har nästan samma vikt då :) fast jag är 166 cm. men vägde 44kg före graviditeten o nu i v 39 väger jag 63kg så mina 19 gravidkilon innebär ju att det mååste finnas något i magen trots allt :)
  • 3skabli4

Jodu det kommer ut en normalstor bebis trots din lilla mage :)

Jag hade på andra hållet, en jättestor mage, stort sf-mått. Men födde en normalstor bebis :)

• Flickan och kråkan

Jag är 160 och väger 47kg ogravid. Jag ser också ut att vara liten när jag är höggravid, men har med två av barnen haft ett sf-mått som legat på medelkurvan. Ut kom två barn som om något var lite stora för åldern. Sista barnet så hade jag en liten sf-kurva. Stod stilla under ett par veckor med mycket infektioner. Ut kom en liten räka på gränsen till tillväxthämmande. Men han tog i kapp allt på ett par veckor .

• Flickan och kråkan

Och nej, det är svårt att begripa att det är en färdig bebis därinne. Har tyckt att det var lika konstigt alla tre gångerna. Mellansonen hoppades på en moped nu senast . Det var en liten lillebror.....som gick an det med enligt mellansonen när lilla O väl tittade ut .

Svar på tråden Normalstor bebis i den LILLA magen?!