• BustersTjej

    Kanin och papegoja?

    Hej.


     


    Jag har en liten fråga.


    Kan man ha kanin och papegoja i samma rum?

    Jag och min pojkvän letar just nu efter ett större hus. Vi bor i ett litet hus i england med 2 sovrum och ett tvrum. Jag har min kanin inne i tv-rummet men vi har just nu ingen plats för papegojan så han bor hos min pojkväns föräldrar.
    Men eftersom vi nu har börjat försöka bli gravida så har vi börjat leta efter ett större hus. Och då undrar jag om vi skulle kunna ha kanin och papegoja i samma rum? Ingen av dom kommer vara lösa utan uppsikt så klart. Tror ju dock inte att kaninen kommer göra nått mot gojan men jag litar inte ett skit på gojan haha. 


     


    Men båda i bur, går det? Papegojan kan ju vara en aningen högljudd. 

  • Svar på tråden Kanin och papegoja?
  • ungamamman

    Min kanin är en kanin som älskar nästan alla djur och han bor med råttor och förr med en papegoja. Det är väll olika från djur till djur men testa du, men var med och håll koll.

  • ungamamman

    Du bör dock inte ha dom i samma bur då man knappast kan lita på dessa skrikande papegojor. Vi hade en ara pch vi litade på honom i början tills han en dag flög iväg upp i grannens träd och vågade inte flyga ner.

    Så ja.. Men att ha dom tillsammans utanför burarna är något du kan testa men bara du är med. Jag vet själv hur ont det gör när en papegoja biter en.

  • BustersTjej

    Nä självklart i olika burar :) 


     


    Tänkte mest bara på ljudet som kan komma från en papegoja, och jag vet att pojkvännens papegoja kan vara vääääldigt högljudd haha


     


    Båda kommer inte vara lösa samtidigt för jag vet att papegojan inte är så förtjust i andra ljud och min kanin är väldigt nyfiken på andra djur, iaf på grannkatten som kommer och hälsar på då och då haha

    Så jag är mest orolig över ljudet, vill ju inte att kaninen ska få ont i öronen.

  • ungamamman
    BustersTjej skrev 2014-06-14 16:56:35 följande:

    Nä självklart i olika burar :) 


     


    Tänkte mest bara på ljudet som kan komma från en papegoja, och jag vet att pojkvännens papegoja kan vara vääääldigt högljudd haha


     


    Båda kommer inte vara lösa samtidigt för jag vet att papegojan inte är så förtjust i andra ljud och min kanin är väldigt nyfiken på andra djur, iaf på grannkatten som kommer och hälsar på då och då haha

    Så jag är mest orolig över ljudet, vill ju inte att kaninen ska få ont i öronen.


    Får kaninen ont av ljudet så uppenbarligen springer den där ifrån. ;)
  • ungamamman

    Man märker oftast om kaninen blir rädd för ljudet, antingen stampar dom eller som mi kanin brukar göra sätter sig i ett hörn och rör inte på sig och andas snabbare

Svar på tråden Kanin och papegoja?