• smurfmillan

Märke efter väggord, krokar osv??

Jag har nyligen flyttat in i en ny lägenhet och har fått väggord i present, men har inte satt upp de än då jag aldrig har haft sådana innan och lite osäker på hur dom sätts upp och undrar även om det blir märke efter när dom tas ner?? Har tänkt å antingen ha dom i hallen (tapetvägg) eller köket (målad vägg).

Sen har jag helkaklat badrum och behöver lite fler krokar, har bara sådana med dubbelhäftande tejp och undrar även om dessa ger fula märken efter??

• Svar på tråden Märke efter väggord, krokar osv??
  • Yngla

Väggdekorer skulle jag sätta på målad vägg för att undvika få fula märken när det ska tas bort. Vad är det målat på? Om köket har tapet som är målad så kan resultatet bli desamma, fula märken.

Väggkrokar skulle jag inte köpa med dubbelhäftande tejp för det är ett helvete att få bort om man ska flytta. Om det nu är sånna där vita mjuka dubbelhäftande tejpkuddar (om du fattar vad jag menar) Om du nu inte kan lösa det på annat sätt kan man vid borttagning rycka bort krokarna, riva bort det mesta av tejpen och gnugga med bensin för hemmabruk för att få bort sista tejpresterna.

• Yngla

Då är det säkert målat på någon slags väv och det skulle jag inte vara orolig för att smacka upp väggord på

• Swadika

Har haft väggord på målad tapet, inte varit några problem att ta bort. De satt uppe i säkert 2 år utan att lämna något märke. Det största problemet är kanske om tapeten/färgen bleknar men inte under väggorden. Vet inte om det blir så, men räcker ju med att man har en tavla uppe så kan man ju ser att det suttit något där när man tar bort den. Vet folk som haft ord direkt på tapet och inte heller lämnat något märke.

Det är ju meningen att de ska kunna sitta på väggen. I alla fall dem jag har haft har inte suttit stenhårt och enkelt kunnat ta bort. 

Svar på tråden Märke efter väggord, krokar osv??