Min son vill äta hela tiden, bokstavligen!
jag fick vår son för 3 veckor sedan och amningen har flytit bra tills i måndags då började han äta bra mycket längre och oftare men då jag har hört att vissa dagar är det mer än andra så höll jag ut. Jag har alltid hört att jag har mycket och bra mjölk då han ökat mer än "normalt" i vikt sen födseln.
Nu till problemet, sen i måndags har det bara eskalerat, från att äta 8min var3-4 tim till att äta JÄMT! Och när jag säger jämt så menar jag att han inte vill göra annat än att äta, han glömmer till och med att sova. Idag t.ex så sovde han sist kl 15 (nu är klockan 20:30 och han har ÄNTLIGEN somnat efter att jag vägrat honom bröstet hemskt nog) han äter i ca. 20 min släpper seb släpper bröstet. Jag lägger han över axeln för att rapa han och då börjar han söka bröstet, får han det inte då skriker han lungorna ur sig. Så ger jag honom bröstet direkt igen och det fortsätter som jag skrivit ovan. Detta går bra i någon timma men nu är jag HELT slutkörd, jag orkar inte ha det så här. Det har som sagvt bara blivit värre och värre. Att äta en gång i timman eller två kanske är OK men JÄMT JÄMT JÄMT. Jag har förstått som sagt att det inte är lätt i början med amningen men man ska väl ialf få 10 min andrum? Jag gruvar mig för att amma, jag har redan gråtit flera gånger idag, jag vill verkligen få det att fungera1
Finns det någon som varit med om liknande? Finns det kanske någon grund till varför det är så här? Har hört att man ibland får amma jämt men då bara någon få dag för att han vill få igång mjölkproduktionen, inte en vecka.