• SJ80

    Iphone kalender

    Jag behöver tips på en bra o enkel kalender till Iphone som jag kan synka ihop med min man.. Så vi kan se varandras aktiviteter o möten... Finns det nån som har nåt tips?


    Tindra 020101 Oliver 090203
  • Svar på tråden Iphone kalender
  • Naturligtvis

    Jag och min man använder oss av gmail kalendern. Lägg bara till gmail-kontot i telefonen. Välj gmail kalendern som förvald kalender så läggs nya inmatningar i telefonens kalender automatiskt in i gmail-kalendern och allt presenteras i telefonens kalender. Dessutom synkas det till gmails server, så det går alltid att komma åt aktuell kalender även via datorn.
    I datorn kan man även välja att dela kalender med varandra. Då kan man välja om man vill att den andra ska ha skrivrättigheter eller enbart läsrättighet i ens kalender. Det fungerar jättebra. Vi har även en "familjekalender" som barnen också delar där vi skriver in skollov, barnens och gemensamma aktiviteter.

  • Joinraft01

    Hej! 


    Lite sent svar här, men hoppas att det kan hjälpa

     Cool

    Kan inte låta bli att rekommendera kalendern Raft.. som jag jobbar med. Den löser precis det problem du beskriver - det är en app som gör det enkelt (och kul) att dela kalender med sin partner eller sina vänner. 


    Testa gärna, appen är gratis och går att ladda ner här www.joinraft.com/app 


    Bifogar en bild med :) 


    /Anders på Raft. 

Svar på tråden Iphone kalender