1 cm livmodertapp kvar.
Var på ett vul idag och läkaren sa att det bara var en cm kvar av tappen. Då måste det väl vara på g snart? Nån som vet vad detta innebär? v. 39+0
Var på ett vul idag och läkaren sa att det bara var en cm kvar av tappen. Då måste det väl vara på g snart? Nån som vet vad detta innebär? v. 39+0
jag har haft samma som du sen 23.1 som du har nu
å har Bf 17/2 glömde jag säga
Tror att tappen till att böra med är runt 3 cm och att den sen kortas av (som din gjort) tills den är på 0, sen öppnas man väll.. Behöver nog inte vara sådär jättenära ändå. Vet de som varit lite öppan ett tag innan det varit dags, och du är ju inte öppen än..
Lycka till!
Hej.kollade precis journalen från sonens födelse.Jag hade då 1cm kvar av tappen men var öppen 3cm när jag kom in..Så det gick att ara öppen fast ej utplånad..Kanske blir så när det var andra.Första var den utplånad o jag var bara öppen 1,5cm.Lycka till
jag var öppen 1cm och lite bevarad ca 6 vecor före bf.
Lycka till
Var just till Mvc å pratade med Bm samt på koll. Bm konstaterade att Huvet är väl nere är öppen med 2 fingrar och liite kvar av tappen och jag är väldigt mjuk sa bm.
Hon sa jag ger ingen ny tid åt dig OM du är hemma nästa vecka ringer du till mig på måndag.=)
Nu bad hon mig stressa å göra allt som jag inte orkat göra får att få igång allt.
HST-hoppas det sätter fart snart då...
Hänt något?
Min livmodertapp är inte längre än så o allt annat är moget, det har det varit i över 1v nu, men inget har hänt.. Är öppen 3cm
Jo det var på G. Åkte in efter några timmar senare och fick på morgonen en liten underbar dotter.
Grattis Jojo!
När kollar de tappen? Min BM har aldrig undersökt mig vaginalt. Har BF idag.
grattis! vad kul jojo77 :-d
isamamma:
Än om du kollar finns det ingen garanti för att det är på gång. Jag hade också 1 cm kvar av livmodertappen när dom kollade sist och det var 1½ vecka sen. Men det kan ju vara roligt att veta om det har hänt något överhuvudtaget! Du får be om en undersökning nästa gång!
Grattis..
Hade tänkte å åka hem till happis..bm kollar med ctg och allt är väl..stiger upp men blev yr å svettig och sa till bm på förlossningen att nu får de allt vara över.
bm gör vu och Bm sa att livmoder är framåt å kanalen är borta men 0,5 cm tjock och mjuk och så var jag öppen 5 cm.
Bm löser på hinnorna för att skynda på de hela och huv är fixerat ovan ..fick teckningsblödning efter att bm tatt lös hinnorna..
Då är det inte länge kvar tills du får föda!
Lycka till!