• Emilie01

Varning för webbshop

Varning för www.babyparadies-shop.de! Jag handlade 25 mars, de drog pengar direkt. Stolen har fortfarande inte kommit idag (26 maj). Så beställ aldrig därifrån, varorna kommer inte

• Svar på tråden Varning för webbshop
  • SVejsan

Har du ringt henne?

Babyparadies
    Petra Teiwes e.K.

Altendorfer Straße 6

37574 Einbeck

Fon: +49 - 5561 - 9419827

• HenkeErik

Hej!

Jag kan också avråda från att beställa från dem. Den 25 april beställde jag två bilbarnstolar och det angavs 2 veckors leveranstid. 

Då jag inte fick någon mailbekräftelse på att den skickats hörde jag av mig den 7 maj och fick svar dagen efter där de sa att de väntar på svar från Cybex (tillverkaren av stolarna) om varför de ännu inte fått dem. 

Den 13:e maj hörde jag av mig igen för att få en uppdatering om min order. Jag fick svar samma dag där hon (Julia heter hon som jag varit i kontakt med) sa att de ännu inte fått stolarna och att de väntar på att Cybex ska kontakta dom när de har info om var stolarna är.

Den 19:e maj hörde jag återigen av mig (det hade då gått mer än 3 veckor) och fick dagen efter svar att Cybex informerat dem att stolarna hade försvunnit på vägen och att de skulle få mer information nästa morgon.

På eftermiddagen nästa dag mailade jag igen och fick då svar efterföljande dag. Hon skrev då att hennes chef sagt att Cybex inte kunde skicka det denna vecka. Jag svarade då på detta mail och frågade hur jag skulle göra för att annullera min beställning och få tillbaka pengarna (de drogs samma dag som jag la beställningen).

Tidigare har jag hela tiden fått svar på mina mail samma dag eller dagen efter, men när jag nu frågade hur jag skulle göra för att avbryta min beställning så fick jag inget svar. Jag mailade därför igen idag (27 maj) och frågade vad som händer. Var är mina stolar, hur gör jag om jag vill avbryta beställningen?

Det svar jag fick var att eftersom det är helgdagar denna vecka blir stolarna lite sena, och hon skrev att hon hoppas att jag kan vänta några dagar till (obs, hon svarade inte på frågan hur jag gör för att avbeställa). Jag frågade då om de vet var mina stolar är just nu och när de kommer att komma fram och fick svar väldigt snabbt att de skulle få en leverans från Cybex inom de närmaste dagarna, senast på måndag. Jag frågade då om mina stolar kommer att vara med i den leveransen och fick återigen snabbt svar att de skulle maila mig om de får dem. 

Jag tolkar det svaret som att de inte vet om mina stolar kommer att vara med i leveransen och har därför bett Julia att annullera min beställning och betala tillbaka mina pengar. Detta mail har jag dock ännu inte fått svar på.

Det jag kan säga är att de varit relativt snabba på att återkoppla när jag mailat dem (förutom när det gällt mail med frågor om att avbryta beställningen). Dock så svarar de sällan på frågorna utan skriver lite svepande och ber mig vänta ytterligare pga. förseningar av olika orsaker. 

Så fort jag får bekräftat att de annullerat min beställning och mina pengar är på väg så ska jag beställa stolarna från en butik som har dem i lager (vilket jag trodde att Babyparadies hade).

Ska tillägga att jag även försökt ringa dem, dock utan att få något svar.

• saracecilia

HenkeErik, vår historia är nästan identiskt med din. Fast vi beställde en vagn från Britax. Hela tiden har hon skyllt på leverantören. Och som du säger,

Snabb på att svara förutom om det gäller att avbeställa varan.

Vi beställlde (och betalade vagnen den 19 mars, efter tusen mail fram och tillbala lyckades vi äntligen avbeställa vagnen (14 maj). Fick igen bekräftelse på att orden verkligen var avbruten, så jag ringde henne. Varpå hon sa, "you already sent me an e-mail regarding the cancelation, why are you calling me" Haha, EXTREMT OTREVLIG. Hade ju inte fått bekräftelse. Vi har fortfarande inte fått tillbaka pengarna (snart 4 månader efter beställning). Hon säger varje gång att pengarna ska ha kommit, hon ska kolla med banken, chefen etc.

Stor varning för detta företag!!!!!

Efter att jag avbeställt vagnen beställde vi den på babyland.se. Kom till oss på under 24h. Så dem kan jag verkligen rekomendera. Var utan vagn första veckorna med vår lilla flicka, ångrar att jag var så dumsnål!!!

• billis

Hej.
    Även jag har råkat ut för exakt samma sak och hoppas nu att mina pengar är på väg...har inte så höga förhoppningar.
    Har någon fått tillbaka pengarna från dem?

Svar på tråden Varning för webbshop