• Mellanmjölkens land

    Småbarnsgympa

    Nån som haft sitt barn på småbarnsgympa? Vår dotter älskar att gå balansgång, "göra kullerbytta" och klättra. Själv gick jag på gymnastik i omgångar tills jag var ca 14 och alternativen var truppgymnastik (så bra var jag inte) eller sluta. Vad jag mins av småbarnsgruppernas uppvisningar är att det var saker som vår dotter nog skulle gilla men det här var ju på mitten av 90talet så saker har ju haft gott om tid att ändras

  • Svar på tråden Småbarnsgympa
  • LiaSthlm

    Mina barn har gått och jag har även varit ledare för grupp. Super roligt har de tyckt och om man inte gillar kan man ju sluta efter några år.

  • Sofia6701

    Min dotter går på gymnastik och de hade uppvisning igår faktiskt. Det är fortfarande som du beskriver, bom, barr, matta och en massa lek och hinderbana. Vad jag gillar med gymnastiken är att det lär sig från grunderna hur en kullerbytta eller ett handstående ska gå till. Min dotter är 4 år och har träning 1 timme i veckan. Vid 6 år sker en uttagning där grupperna delas.

  • Mellanmjölkens land
    Sofia6701 skrev 2014-05-26 14:22:54 följande:
    Min dotter går på gymnastik och de hade uppvisning igår faktiskt. Det är fortfarande som du beskriver, bom, barr, matta och en massa lek och hinderbana. Vad jag gillar med gymnastiken är att det lär sig från grunderna hur en kullerbytta eller ett handstående ska gå till. Min dotter är 4 år och har träning 1 timme i veckan. Vid 6 år sker en uttagning där grupperna delas.
    Uttagning? Vid 6 år redan?
  • sofiaolivia
    Mellanmjölkens land skrev 2014-05-26 16:34:31 följande:
    Uttagning? Vid 6 år redan?
    Det var jag som skrev tidigare. Ja, redan vid 6 år är det uttagning. Något tidigt kan jag tycka så vi har inte riktigt tagit ställning till om hon ska gå kvar där och riskera att bli "petad" och ledsen eller om hon ska få gå till någon annan gymnastik.
  • sofiaolivia
    sofiaolivia skrev 2014-05-26 20:34:07 följande:
    Det var jag som skrev tidigare. Ja, redan vid 6 år är det uttagning. Något tidigt kan jag tycka så vi har inte riktigt tagit ställning till om hon ska gå kvar där och riskera att bli "petad" och ledsen eller om hon ska få gå till någon annan gymnastik.
    Är dessutom själv gammal gymnast och tränade 5-6 ggr i veckan i tidig ålder så jag vet hur slitsamt och tufft det är för kroppen...
Svar på tråden Småbarnsgympa