Paraplydrinkar till barn...
Hur är det med att köpa färgglada alkoholfria drinkar till barnen när man åker färja eller har dem med på andra ställen där det finns barer. Vad tycker du?
Alkohollfria paraplydrinkar...
Hur är det med att köpa färgglada alkoholfria drinkar till barnen när man åker färja eller har dem med på andra ställen där det finns barer. Vad tycker du?
Alkohollfria paraplydrinkar...
Det gör vi på kalas, typ vanlig sugrör med papper som jag har klippt målat o tejpat fast på vanlig sugrören. Tänker bara att det skulle känns mer festlig än med "bara" sugrören.
Har inte tänka på att det skulle "påminna" om vuxenfest med alkohol i...
har aldrig ens tänkt tanken att en "barn paraplydrink" skulle på något sätt uppmuntra till alkoholism.
barnen tycker det är kul med rolig dricka, har gärna en massa sugrör och paraplyer i - men det har ju aldrig jag och min man om vi dricker något alkoholhaltigt, så jag tror inte ens att de förknippar paraplydrinkar med något vuxet!
varför skulle jag leda mina barn mot alkoholism bara för att "man ger en positiv bild av barnhäng"?
Kul att se era svar. Med tanke på hur många som verkligen inte vill att deras barn ska komma i närheten av alkohol överhuvudtaget hade jag trott att fler skulle ha ansett att det var helt förkastligt.
Jag röstade på alternativ två.
Paraplydrinkar är väl inte bara till för de som dricker alkohol? Man kan väl "pimpa" de flesta drycker med roliga/fina glas, paraplyer, exotiska frukter, sugrör eller roliga färger utan att det behöver assoceras till alkohol..?
Sen undrar jag vilken ålder på barnet som åsyftas..? För jag skulle inte ta med ett mindre barn till en bar över huvud taget.
Jag lade tråden i 'Barn 6-12 år', och jag tänkte nog ungefär på det åldersspannet också, även om en femåring nog skulle kunna slinka med också.
Jag hade kunnat göra det Det är ju ingen skillnad mot ett juiceglas med paraply i. . Men jag hade inte velat vara i en barn kvällstid. Varken själv eller med barn.
En paraplydrink kan väl både vara god och fin och ge lite extra festkänsla, utan att det måste vara alkohol inblandat.
Precis som alla andra kan väl barn få njuta av något gott att dricka i lite festligare inramning.
Jag kan mycket väl ta en sån själv, dom är riktigt goda, kan jag tycka.
Men det finns ju både glasscouper och mjölkdrinkar som också är "stylade" med alla möjliga dekorationer, sugrör, parasoll, genomskinlig plastpinne eller frukt på neonfärgade svärd, så det är väl inte säkert att barnen ser det som en "drink med sprit"?
Mer troligt ser dom alla glas med färgglada dekorationer som "dricka för barn" så man får kanske hålla i sin egen glatt färgade spritdrink!
Jag tycker nog att paraplyer och roliga sugrör passar bäst för barn. Har jag haft på alla mina barnkalas i alla fall. Som vuxen ser man väl det just på ställen som färjor där många vuxna blir lite mer som barn. Jag hade dock inte tagit med mitt barn till en bar på en finlandsfärja av andra skäl.