Hur tar man bort inställningen där andra kan tagga en på ens foton - FACEBOOK
På min album brukar en vis person tagga sig själv på mina foton. Personen är egentligen väldigt trevlig och att radera denna från Facebook är egentligen inget undantag. Då jag tar Facebook som den sajt den är. En komunications sajt, där man delar saker till varandra.
I och med att denna person är min ''arbetskamrat'' - Så kan jag inte radera denne. Då det SKALL delas saker till varandra.
Visst är det dåligt, eller hur?
Jo, absolut kan hålla med om det. Facebook har tagit över en hel del. . .
Oerhörd dåligt!
Det är mina bilder, och jag råkar synas där den personen är med. DÅ har han tendensen att tagga sig själv.
Jag vill ha den på min album. Jag vill inte hålla den hemlig, men inte heller så den sprids, genom att han taggar sig själv så att hans vänners, vänners vänner kan både se den och dela den.
En inställning om att jag måste bekräfta deras tagg, om de önskar det. En sådan inställning vore kanonbra. Och jag misstänker ganska starkt att det var så förut. Men tydligen kan man tagga sig själv hur som helst nu förtiden.
Eller finns det möjligtvis en sådan funktion där jag kan förneka hans önskemål att bli taggad?
Givetvis kan jag ju radera taggen. Men önska jag kunde få en förfrågan om jag vill acceptera att personen blir taggad på en bild jag äger.
Tack på förhand!