• Anonym (hmm)

biverkningar efter voltaren spruta, någon mer??

Fick en Voltaren spruta för några veckor sedan.. hade först en svullnad vilket man tydligen kan ha.. men jag har också brännande och svidande i huden, det gör ont om man kommer emot huden och det känns som jag har tandläkarbedövning som sitter i konstant. När jag ligger på rygg gör de jätte ont på stället och ner i hela högra benet! Är detta nått som är vanligt efter en sån spruta och hur länge kan detta hålla i sig?! Påverkar ju mitt jobb och mitt liv. Hoppas på svar!!

• Svar på tråden biverkningar efter voltaren spruta, någon mer??
  • Anonym (råkade läsa)

Ingen aning om just spruta, men jag fick en akupressurnål satt på foten av en amatör till barnmorska en gång, den kom på en nerv och det tog nästan en månad innan det gick över. Jag hade då både talat med henne och ansvarig chef på vårdcentralen.

Jag tycker du ska kontakta  läkaren som satte denna spruta och begära att din smärta journalförs, för säkerhets skull. Begär utdrag på journalen direkt på plats så att du ser att det finns med, jag har råkat ut för en dåre som slarvade med journalföringen för mitt barn.

Om det skulle bli nåt men av det så är det lättare att få ersättning om man har dokumenterat skadan från början.

• Anonym (m)
    Anonym (råkade läsa) skrev 2014-05-26 18:37:39 följande:
    Ingen aning om just spruta, men jag fick en akupressurnål satt på foten av en amatör till barnmorska en gång, den kom på en nerv och det tog nästan en månad innan det gick över. Jag hade då både talat med henne och ansvarig chef på vårdcentralen.

Jag tycker du ska kontakta  läkaren som satte denna spruta och begära att din smärta journalförs, för säkerhets skull. Begär utdrag på journalen direkt på plats så att du ser att det finns med, jag har råkat ut för en dåre som slarvade med journalföringen för mitt barn.

Om det skulle bli nåt men av det så är det lättare att få ersättning om man har dokumenterat skadan från början.
    Sannolikt är det en sjuksköterska som gav sprutan, eftersom det inte är en läkaruppgift,.
  • Anonym (hmm)

Tack för era svar! Jag hoppas verkligen de lägger sig snart! Och inte blir nått men av de. Ska absolut be att få mina journaler utskrivna.. men de var ju en sköterska och inte läkare som gav mig spruta.

• Långbenopluto
    Anonym (hmm) skrev 2014-05-26 21:38:46 följande:
    Tack för era svar! Jag hoppas verkligen de lägger sig snart! Och inte blir nått men av de. Ska absolut be att få mina journaler utskrivna.. men de var ju en sköterska och inte läkare som gav mig spruta.

Vet dom att du har problem nu efter sprutan?
Svar på tråden biverkningar efter voltaren spruta, någon mer??