• Lynx36

Klä sig kvinnligt - är 192cm?!

Och dessutom är jag då man, vilket inte underlättar saken. Om jag är transvestit vet jag inte men har alltid gillat kvinnokläder. Jag har ingen illusion av att se ut helt och hållet som kvinna och sminkar mig inte men vill gärna se bra ut i kvinnliga kläder.
    Så har ni något tips till mig som är lång, smal och saknar bröst? Vad kan se bra ut? 

• Svar på tråden Klä sig kvinnligt - är 192cm?!
  • Lynx36

Det kanske inte är någon som har klädtips för långa kvinnor eller så avskräcker det faktum att jag är man från att svara i tråden? Jag undrar konkret om längd på kjolar, raka eller utställda, modell på klänning som inte kräver bröst,  tight eller löst sittande kläder,,

• BuoBä

Tricket är att simulera en midja. Kvinnor med rak, smal kroppsform brukar få tipset att ha överdelar med krås, volanger, rosetter eller liknande för att skapa en illusion av större byst, och en kjol som har lite extra volym runt höfterna för att få midjan att se smalare ut. Kjolen kan tex ha så kallad tulpanform, vara draperad, ha fickor, ha en peplum eller liknande. En jacka/kavaj som går in i midjan och sen går ut och slutar mitt på höften är ett annat trick. En säker kjollängd är vid knäna, antingen precis över eller precis under.

• BuoBä

Toppar med omlottdrapering eller -knytning är en annan klassiker, och även omlottkjol. Jag försökte hitta en bra bild på någon kändis, men telefonen vill inte länka. Googla "inverted triangle" så borde du hitta bilder.

• BuoBä

På nätet finns butiker för långa kvinnor, tex Long Tall Sally (googla) . Dyrare än HM, men titta är gratis.

• Lynx36
    BuoBä skrev 2014-05-27 20:23:12 följande:
    Toppar med omlottdrapering eller -knytning är en annan klassiker, och även omlottkjol. Jag försökte hitta en bra bild på någon kändis, men telefonen vill inte länka. Googla "inverted triangle" så borde du hitta bilder.
    Tack - knyt fattar jag, men varför blir omlott mer smickrande för figuren om man är lång?
    Googlade och förstår hur du tänker.
  • BuoBä
    Lynx36 skrev 2014-05-27 20:34:43 följande:
    Tack - knyt fattar jag, men varför blir omlott mer smickrande för figuren om man är lång? Googlade och förstår hur du tänker.

Det är också för att skapa en midja, plus att draperingen hjälper till att trolla bort breda axlar. Har inte så mycket med längden att göra.
  • Anna Hbg

www.asos.com har en "avdelning" med kvinnokläder för långa kvinnor till hyffsade priser. Bara gå in på deras hemsida och gå vidare till "tall" :D

• hallontroll
    Lynx36 skrev 2014-05-27 20:39:30 följande:

Jag tror stackaren fick inte tag på andra skor. Finns nog rätt få damskor i storlek 46. Men klänningen var rätt snygg och smickrande.
  • Lynx36
    BuoBä skrev 2014-05-27 20:42:07 följande:

Det är också för att skapa en midja, plus att draperingen hjälper till att trolla bort breda axlar. Har inte så mycket med längden att göra.
    Jag fattar - och jag har märkt att jag har för kraftiga axlar för att passa i många kläder om de inte är töjbara.
  • Lynx36
    hallontroll skrev 2014-05-27 20:47:57 följande:

Jag tror stackaren fick inte tag på andra skor. Finns nog rätt få damskor i storlek 46. Men klänningen var rätt snygg och smickrande.
    Nä, Svårt med snygga skor i stora storlekar. Jag har hittat pumps o ballerinaskor i storlek 44 på nätet men det måste vara jättesvårt att vara kvinna i  min storlek!
  • hallontroll
    Lynx36 skrev 2014-05-27 21:08:57 följande:
    Nä, Svårt med snygga skor i stora storlekar. Jag har hittat pumps o ballerinaskor i storlek 44 på nätet men det måste vara jättesvårt att vara kvinna i  min storlek!

Har du bara storlek 44 till 192 cm?
  • Lynx36

Jo, kanske små fötter..
    Däremot så är jag väl manlig bred upptill. Jag köpte en prickig 50-talsklänning med utställd kjol i storlek 46 men det var för trångt..

• hallontroll
    Lynx36 skrev 2014-05-27 21:20:15 följande:
    Jo, kanske små fötter.. Däremot så är jag väl manlig bred upptill. Jag köpte en prickig 50-talsklänning med utställd kjol i storlek 46 men det var för trångt..

Synd. Finns det ingen större att byta till?
  • Lynx36

Jodå. jag kollar på tradera efter samma fast större,, Försöker även ta mod till mig o prova kläder i butik men det är ganska läskigt.
    Har varit i provhytt två ggr för att prova klänning men då med kompis.

• Lynx36
    Anna Hbg skrev 2014-05-27 21:51:56 följande:
    För skor i större storlekar kan du kolla på www.storaskor.net/damskor för tips och länkar till olika företag som säljer det :)
    Tack - jag ska kolla där!
Svar på tråden Klä sig kvinnligt - är 192cm?!