• Pyspunkan

Baka tårta med banan en dag innan?

Hej!

Jag måste göra en tårta i dag som ska ätas om typ ett dygn (hinner inte baka imorgon alls). Tänkte ha marsanfyllning men ser till min förskräckelse att all mjölk är slut här hemma :-O Har dock två bananer som jag tänkte att man kanske kan mosa och ha som fyllning på ett laget (och blåbär på ett annat)?

Men nu blir jag osäker. Blir bananen brun och svampig om jag smetar ut den idag på tårtan? Ska jag istället "offra" lite grädde och göra marsansås? Har bara 4 dl grädde. 

Tacksam för alla råd och tips jag kan få! Vill helst inte åka till affären :-/

Tack på förhand!

• Svar på tråden Baka tårta med banan en dag innan?
  • isabellab

När vi kör bananmos gör vi alltid dagen innan, ja den blir lite trist i färgen men SÅ mycket godare :)

• Tassa

Kan du inte blanda banan och blåbär och ha samma fyllning på båda lagren? Då blir ju allt lila av blåbären och bananfärgen syns inte.

• The Fugly

Det går jättebra att lägga på dagen innan och jag har faktiskt aldrig stört mig på färgen.

• Pyspunkan

Tack snälla för era tips och råd! Jag gör som Tassa säger och blandar allt, så syns inte det bruna. 

Tusen tack!

Svar på tråden Baka tårta med banan en dag innan?