• Lillbudda

Kan man göra Musikinstrument själv?

Min son är 7 månader och jag vill gärna stimulera honom med att ge honom tillgång till instrument!
    Jag har svårt för att hitta bra musikinstrument till vettiga priser.
    Jag önskar få tips om var man kan köpa billigare men bra instrument - plus - hur man kan göra egna!

//Nadia

• Svar på tråden Kan man göra Musikinstrument själv?
  • waersta

Burkar med grejer i som går att skaka! se bara till att tejpa eller lima ordentligt. Kanske små petflaskor med grejer i.. då kan man även se sakerna som skakas

• Lillbudda

Waersta:
    Jag har redan gjort instrument genom att fylla en ballong med mungbönor och luft, en platsburk med en träkloss i, brustablettrör med ris, liten kartongask med mungbönor.
    Det var bra tips det där med petflaskan, har gjort det!
    Men hur gör man en trumma? Något som skramlar? osv

• KarB

Antroposoferna har bra, pedagogiska instrument till vettiga priser. Kolla in www.robygge.se. Det är svårt att göra BRA, hållbara instrument där inte materialkostnaden närmar sig priset för ett proffsbyggt dito. Skrammelinstrument är du ju redan igång med, en upp och nedvänd kastrull eller bunke+träslev är ett alternativ som många barn tycker är jätteroligt!

• cia70

Jag har för mig att jag har gjort en trumma en gång i tiden, vi var hos skomakaren och hämtade skinnstuvbitar, sedan tog vi en stor konservburk typ "Bullens varmkorv", tror att vi satte fast skinnet med hjälp av lädersnöre som vi trädde i burken som vi gjort hål i. Minns inte riktigt hur vi gjorde, men bra blev det i alla fall.....

Svar på tråden Kan man göra Musikinstrument själv?