vad är ert allra godaste recept på mat som går fort att tillaga?
Vad är ert allra godaste recept på mat som går fort att tillaga?Jag vill lära mig lite nya maträtter som går fort att laga.
Vad är ert allra godaste recept på mat som går fort att tillaga?Jag vill lära mig lite nya maträtter som går fort att laga.
Byt ut köttfärsen mot tonfisk. Stek tonfisk och lök lite lätt, sen häller du över en burk krossade eller passerade tomater. Är gott till pasta.
Bakad potatis kan man göra i micron och äta med en god röra till.
Spaghetti Carbonara.... mest för att jag är en sucker för ost.....
Omellett med svampstuvning. Gör man mycket svampstuvning har man till fler omeletter och smörgåsar.
Pizzasmörgås......
Sen är jag ett fan av "frysmat". Gör egna nuggets, fiskbullar, pizzaslices, piroger osv när jag har tid och plockar fram när jag har bråttom.
Rör ihop tonfisk, creme fraishe, lite curry, en buljongtärning och eventuellt hackad rödlök. Värm det snabbt på spisen och servera med ris. Det kan vara gott att blanda i hackad paprika och majs också.
Koka ärtor och stek champinjoner. Sen koka ris. Sen lägg ägg i risen. Sen stek lök. Sen koka brunsås. Sen stek köttbullar. Sen lägg ketchup.
Kyckling-pasta-soppa;
Kycklingbuljong + vatten med skivade morotter och selleri och hackad vitlok kokar 10 min, lägg till lite pasta (äggnudlar helst, men vilken pasta som helst går bra), krydda med lite extra salt, peppar, gräslok, persilja, och låt puttra tills pastan är mjuk. Under tiden stek kyckling som skärts i bitar och lägg i på slutet. Servera med viltoksbrod.