4 månaders, vill inte ha ersättningen längre!
Min kille är snart 4 månader och har fått ersättning sen födsel....först NAN men sedan Nutramigen fr misstänkt allergi/känslighet.....den är alltså ännu inte konstaterad men ska äta den ett tag till.
Han har accepterat Nutran sedan första dagen (är väldigt äcklig i smaken, så ibland kan det vara svårt) men har nu de senaste veckorna börjat rata den. Han äter lite grann, för att stilla den värsta hungern, sen är det helt stopp! Han blir riktigt arg om jag försöker ge honom ändå. Detta innebär att han blir hungrig fortare och får äta oftare....vilket inte är så bra för hans mage då ersättning kan vara svårsmält.
Vad tror ni, har han helt enkelt tröttnat på sin mat......kanske han börjar känna den obehagliga smaken mer nu?! Dags för smakportioner? Eller kommer han rata den ännu mer då....? Till saken hör att på natten vaknar han 2 ggr för mat, och då går det ner betydligt mer!
Och ja....jag ska prata med BVC också...) Tänkte bara om någon har liknande erfarenheter och vet vad det kan bero på?