• sanna8801

    Mammor i skåne se hit!!

    Efterlyser mammor, blivande mammor att umgås och prata med när man snart ska gå hemma hela dagarna. Glad 
    Har en son på snart 5 år och snart kommer nästa barn bf september.
    Gärna då runt södra skåne, bara hör av er!

  • Svar på tråden Mammor i skåne se hit!!
  • Dellla

    Är en tjej på snart 19 år från Malmö och väntar första barnet i september  är så taggad inför förlossningen även om det kommer göra fruktansvärt ont men ser fram emot att möta min flicka :) 

  • sanna8801

    Hejsan vad kul att du svarade, när i september kommer den lilla? Jo ont lär det göra kommer inte ihåg hur det kändes med den första men jag vet att jag upprepade gånger sa aldrig mer! och säger jag det så har det gjort riktigt ont :P men allt är helt klart värt det =)

  • Dellla

    är beräknad 21 september  men känner att hon kommer tidigare då jag redan varit inne en omgång på förlossningen med regelbundna sammandragningar ungefär 2 min i mellan som dom fick stoppa , är i v30 (29+1)  idag så om 7 veckor är de ok att föda utan att det ska vara farligt :)  När är du beräknad och vet du vem som gömmer sig i magen? Glad

  • sanna8801

    Ojdå måste ha varit läskigt tur de fick stopp på det! Vi fick faktiskt reda på förra veckan att det är en flicka =) har varit svårt att se innan på tidigare ul. Jag är beräknad till 16 september så också i vecka 30 (29+6) men tror faktiskt hon kommer tidigare. Mest bara för att den första kom 2 veckor tidigare så man vet ju aldrig. Jobbar du nu eller du pluggar?

  • Dellla

    Vad kul :) just nu arbetslös pluggade till stylist och skulle tagit studenten nu i sommar men var tvungen att hoppa av då jag fick Hyperemisis ( svåra graviditetskräkningar)  så vart inlagd ett par gånger och fick dropp blev sjukskriven så det är tråkigt att bara gå hemma ? jobbar du eller pluggar? 

  • sanna8801

    Åhh vad trist hoppas du kan bli färdig med det sen, jo jag jobbar ca 75% och har tänkt göra det till 2 veckor innan Bf så ja hoppas att hon kommer när hon ska och inte tidigare :p var bor ni nånstans ?

  • Mamma augusti 2014

    Får man haka på? Bf mitten av augusti och bor lite utanför Malmö.

  • Dellla
    sanna8801 skrev 2014-07-15 11:04:16 följande:

    Åhh vad trist hoppas du kan bli färdig med det sen, jo jag jobbar ca 75% och har tänkt göra det till 2 veckor innan Bf så ja hoppas att hon kommer när hon ska och inte tidigare :p var bor ni nånstans ?


    Vi bor mitt i Malmö och letar just nu en större lägenhet för oss vart bor ni ? :)  Vad jobbar du med? :)


     


     


    Mamma augusti 2014 skrev 2014-07-16 11:35:43 följande:

    Får man haka på? Bf mitten av augusti och bor lite utanför Malmö.


    Absolut kan du få göra det :) 

  • nica

    Hejsan, hoppar in här har 3 barn två pojkar 5, 5år och 4 år och en liten flicka på 3 veckor i morgon letar boende runt röstånga trakten.

  • sanna8801

    Dellla: ja känns som man behöver mer utrymme när man får barn, vi bor i Svedala nu har också bott i Malmö när sonen var liten men känns bättre här och har man bil är det nära till allt :) jobbar i en mataffär men pluggar också :) har ni köpt allt till bebis än?

Svar på tråden Mammor i skåne se hit!!