Hanhundar ryker ihop
Hej! Jag tar tacksamt emot råd hur jag ska hantera situationen vi har mes våra hundar nu. Vi har två hanhundar och en tik. Tiken fungerar fantastiskt bra med de andra hundarna. Hanarna har varit bästa kompisar fram till nyligen och har nu börjat ryka ihop flera gånger om dagen. Den ena hanen är 10 månader och den andra 1 år och 10 månader. Vi har fått råd från uppfödaren om kemisk kastrering på lillhunden och att hålla hundarna helt separerade från varandra en tid. Jag har dock hört på annat håll att om man separerar bråkande hundar kommer de aldrig att fungera tillsammans igen. I samtliga fall börjar bråken med att lillhunden morrar åt den större, som då flyger på den mindre och så är bråket igång. Den senaste tiden har detta hänt flera gånger om dagen. Vi har separerat hundarna från varandra men så att de fortfarande ser varandra och sedan släppt dem igen. Det fungerade bra till en början men nu den sista tiden flyger de på varandra direkt igen. Jag börjar känna mig uppgiven och då det är två relativt stora hundar (30kg) är det svårt att separera dem på egen hand. Någon som har erfarenhet av detta? Hur gjorde ni? Tacksam för svar:)