• MoaElis

Ljusfärgning istället för blekning?

Jag har tänkt bleka håret, bara väldigt lite. Googlade lite och hitta något som heter "ljusfärgning", men hittar ingenstans där det går att köpa? Jag har läst att det är bättre för håret än blekning så det är därför. Någon som vet om det går att göra hemma?

• Svar på tråden Ljusfärgning istället för blekning?
  • Dexter dot com

Du kan köpa färg hos frisören och göra det hemma men det blir inte alls så ljust som med en blondering men vill du ha det typ rågblont fungerar det bra och det är mycket bättre för håret.

• Paxton

Ljusarefärgning är helt enkelt när man lägger i en hårfärg som är ljusare än den man har. Det går dock inte att ljusarefärga ett redan färgat hår. Då krävs blekning. Ljus hårfärg köper du i vanlig affär. En salong säljer inte permanent hårfärg till kund för hemmafärgning. De säljer bara toning.

• Dexter dot com
    Paxton skrev 2014-05-27 13:52:31 följande:
    Ljusarefärgning är helt enkelt när man lägger i en hårfärg som är ljusare än den man har. Det går dock inte att ljusarefärga ett redan färgat hår. Då krävs blekning. Ljus hårfärg köper du i vanlig affär. En salong säljer inte permanent hårfärg till kund för hemmafärgning. De säljer bara toning.
    Inte då, jag köper både färg och blondering hos mina frisörer.
  • Paxton
    Paxton skrev 2014-05-27 13:52:31 följande:

Dexter dot com skrev 2014-05-27 14:01:32 följande:
    Inte då, jag köper både färg och blondering hos mina frisörer.

Rättelse då; ingen seriös salong säljer professionell färg och blekning till en amatör.
  • MoaElis

Hmm okej, man kan inte köpa det på nätet alltså? Och varför säljer inga seriösa salonger det? Om det stämmer.

• Fjärilslarv

du kan lägga en sunlight toning hos frisören, det ljusar upp 1-3 steg =).

• MoaElis
    Fjärilslarv skrev 2014-05-27 18:07:00 följande:
    du kan lägga en sunlight toning hos frisören, det ljusar upp 1-3 steg =).
    Men är det skonsammare för håret då? och man kan inte göra det hemma? har inte riktigt råd att gå till frisören..
  • Fjärilslarv
    MoaElis skrev 2014-05-27 19:00:39 följande:
    Men är det skonsammare för håret då? och man kan inte göra det hemma? har inte riktigt råd att gå till frisören..
    ja det är skonsammare, vet inte om du kan göra det hemma.
Svar på tråden Ljusfärgning istället för blekning?