• Amanda84

    Liggvagn med mjuklift. Blir det för varmt?

    Vi väntar vårt första barn i början av juli och köpte en kombivagn (sittvagn med mjuklift) för några veckor sedan. Nu börjar jag fundera på om det inte kommer att bli väldigt varmt i den där mjukliften nu på sommaren. Den är rejält fodrad. Hur skall jag bädda för att det ska bli svalt och skönt?

    För inte kan jag väl ta bort mjukliften och lägga barnet rakt ner i sittvagnen?

  • Svar på tråden Liggvagn med mjuklift. Blir det för varmt?
  • Veritaslux

    Vi hade mjuklift, dottern född i juni. Funkade perfekt. Jag var också orolig att det skulle bli för varmt eftersom den är så ombonad. Såg framför mig hur hon låg som i en sovsäck trots att man kunde rulla ner locket. Men när dottern väl var född insåg jag att hon tog upp kanske max halva mjukliften och hon såg helt enkelt pytteliten ut i den gigantiska mjukliften. (Kan tillägga att dottern var helt medelstor när hon föddes)

  • isolande

    Vi hade en emmaljunga quadrolift hela förra sommaren till Lillen, tog bara av locket så var den som en lite lägre vanlig liggdel. Med fördelen att den bara lyftes ur vagnen då han sov ist för att man behövde mecka bort hela liggdelen från chassit.

    Mjuklift knäcker Glad, alla borde ha sån!

Svar på tråden Liggvagn med mjuklift. Blir det för varmt?