hålla skulder hemliga.
Jag och min kille träffades för lite över ett år sen och bor sen tidigt tillsammans, men är än så länge inte skrivna på samma adress då det ena boendet rustas just nu innan vi sen ska bosätta oss där. Jag har ganska länge märkt att det är något som tynger mun sambo men han vägrar erkänna det. Utåt sett har pengar aldrig varit ett bekymmer och han vill gärna stå för kostnaderna när vi ex handlar, går ut o äter osv. Började märka för ganska längesen att han inte öppnar all sin post och för mig är det en varningsklocka även om han påstod sig ha allt på autogiro. Har ibland hunnit med att se att han fått brev från kronofogden (som heller ej öppnats, utom en gång då jag va med och han kände sig tvungen. Den gången låtsades han att det va en engångsföreteelse, nåt han råkat missa bara). Har med tiden ledsnat på detta beteende och att han inte pratar om sin ekonomiska situation då vi ju faktiskt redan i stort sett har gemensam ekonomi och dessutom planerar att flytta till hus och skaffa gemensamma barn inom kort, så jag har faktiskt börjat öppna hans oöppnade post och därmed fått veta hur stora skulder han har.. Några ideer på varför han gör såhär? Och hur ska jag handskas med det hela? Han blir väl förmodligen sur om jag tar upp det med honom rakt på, men jag tycker att det är nåt man borde vart ärlig om från början när man planerar ett liv tillsammans. Eller? Lite hjälp tack!