• tjejenA

har bruna äckliga småkryp i köket

Märkte för ca en vecka sen att vi har småkryp som går i köket...dom finns verkligen överallt, i skåpen, gömmer sig i listor och går på golvet. Dödar ca 10-20 per dag och vi städar och håller rent. Kollade på nätet vad det kunde vara så skrev nån om kryp i skåp typ mjölkryp eller vad det hette. Skulle jag sänga allt vi har i skåpen så skulle det nog komma fler från listorna på golvet för antar att dom lägger ägg där :( vad ska jag göra? Nån som vet?

• Svar på tråden har bruna äckliga småkryp i köket
  • Riktigragger

Jag hade vägglöss en gång, men låter ju inte som det.
    Men om jag kan komma med ett råd så skulle det vara att ringa Anticimex så de kan komma och titta på problemet. Då kan de konstatera vad det är och hur problemet kan åtgärdas

Hoppas det löser sig!

• MallaL

Låter som mjölbaggar. Kasta alla mjölpåsar, flingor etc., diska alla burkar och annat du har i skåpen. När skåpen är tomma, rengör ordentligt och låt dem stå och torka ett par dagar innan du sätter in allt. Du kommer att se nya baggar krypa ut, ta kål på dem allt eftersom. När du köper nytt mjöl etc, sätt det i förslutna plastpåsar tills du är säker på att baggarna är borta. Det går att bli av med dem!

• tjejenA

Tack båda två för svaren :) ska testa att tömma och slänga men funkar inte det så får jag väl ringa anticimex. Vet du vad det kostar?

• Riktigragger

Vet dock inte vad Anticimex kostar att ringa efter.. Beror lite på hur man bor; villa, bostadsrätt, hyresrätt etc.
    Vet bara att när jag då bodde i hyreslägenhet lämnade jag bara in fakturan till hyresvärden. Sen nu när vi nu står med gård så vet jag att hemförsäkringen hjälper till om de skulle behöva rycka ut.

Men de i växeln är väldigt tillmötesgående och duktiga, så bara att ringa för att höra med dem eller besök det lokala kontoret.

• karppa

Hej jag har pyttesmå kryp i köket, vet inte om det är mjölbaggar har haft i 6 mån och det försvinner inte städat alla skåp och diskat burkar har hittat döda kryp i kylskåpet blir galen de försvinner inte, även på diskbänkar sanerat hela köket inget hjälper de kommer tillbaka vad ska jag göra vill gärna ha råd för att bli av med dem Hälsningar Elisabeth Mella.

Svar på tråden har bruna äckliga småkryp i köket