• Anonym (!?)

Är det möjligt att ha dagliga förkänningar av migrän?

Nästan var dag har jag koncentrationssvårigheter, yrsel och är trött hela tiden! Ser även ljuslinjer i hela rummet, är svårt att förklara hur det visar sig men det är som att ljuset följer efter liksom. När jag är ute i solen tänker jag inte på det då allt är väldigt ljust.

Det började lite under graviditeten och under amningen var dessa känslor extra påtagliga nästan hela tiden tills jag slutade amma. Hade inga migrän anfall under grav men haft mer nu efteråt än vad jag haft på flera år och nästan varje dag tycker jag mig ha förkänningar till migrän, kan det vara så här!? 

Har varit på vc och kollat mina värden för ett par månader sedan och doktorn där sa att det antingen var sömnbrist(vilket inte är möjligt längre då jag sover bra) eller så kunde det vara att migränen bytt form.

Men kan det verkligen vara så här? Dagliga migrän känningar utan varken aura eller huvudvärk?

Har varit inne på att det skulle vara konstant pms..
    någon som är kunnig inom migrän området?

• Svar på tråden Är det möjligt att ha dagliga förkänningar av migrän?
  • Långbenopluto

Japp, jag har likadant.

Jag har hög puls som gör att jag har lätt förhöjt tryck i hjärnan som ger mig 1-5 migränattacker varje vecka samt förkänningar som du beskriver varje dag.

Jag äter nu beta-blockerare varje dag för att förebygga dessa attacker.

• Anonym (Eller inte)

Du borde kräva en ordentlig utredning om du inte redan fått en. Jag kan ha migränkänningar varje dag (kronisk migrän orsakad av läkemedel) jag får ont i huvudet efter några timmar, men för att kunna jobba måste jag ta medicin långt innan värken kräver det, eftersom jag blir så trött, yr, irriterad o.s.v Har du inte fått en riktig utredning så måste det bli gjort. Det kan ju faktiskt vara något som kräver behandling.

• Långbenopluto

Japp, jag har likadant.

Jag har väldigt hög puls som ger mig dessa attacker. Jag har 1-5 migränattacker varje vecka och dessa förkänningar varje dag, hela dagen.

Jag äter nu beta-blockerare för att förebygga dessa anfall.

• Långbenopluto
    Anonym (Eller inte) skrev 2014-05-27 20:34:48 följande:
    Du borde kräva en ordentlig utredning om du inte redan fått en. Jag kan ha migränkänningar varje dag (kronisk migrän orsakad av läkemedel) jag får ont i huvudet efter några timmar, men för att kunna jobba måste jag ta medicin långt innan värken kräver det, eftersom jag blir så trött, yr, irriterad o.s.v Har du inte fått en riktig utredning så måste det bli gjort. Det kan ju faktiskt vara något som kräver behandling.

Vilka läkemedel?
  • Anonym (!?)

Men fy! Jag orkar verkligen inte att det ska vara migränen det är så himla påfrestande och även om jag sovit en bra natt kan jag vara supertrött redan på förmiddagen och har blivit super nervös av dessa förkänningar! Känns liksom som precis innan aurafasen ska bryta ut men den gör det sällan. 

Hade dock två anfall igår efter varandra och den har även ändrat form till att bara vara aura utan huvudvärk..det känns liksom så konstigt att gå runt och vara så förvirrad hela tiden! 

Jag var helt säker på att jag hade gått och blivit deppig, det påverkar ju humöret också.

Men vart går jag? Läkaren jag var hos sist var ju en allmänläkare på vc och verkade inte ha någon aning om migrän, inte heller de andra då jag åkt in efter väldigt tuffa anfall.

• Anonym (!?)

Är det detta som kallas tyst migrän? 

Märker det blir värre om jag stressar, virus, mens..ja you name it!

Ibland även om jag inte har ett anfall eller ett jag i alla fall är medveten om så jag kan helt missa stora objekt till exempel min sambo som stod precis framför mig, såg jag inte alls! Även saker måste jag ibland foccusera på för att se vad det faktiskt är som att hjärnan kopplar inte. Även när jag inte känner att jag har ett anfall alltså

• CvW

Har man fått en förändrad form av en tidigare migrän så ska man utredas!
    Fråga i receptionen på större sjukhus vart du ska vända dig. Eller om remiss på VC de har en skyldighet att hjälpa till.

• Anonym (Eller inte)
    Korpen skrev 2014-05-27 20:36:56 följande:
    Vilka läkemedel?

Inte av läkemedel på det viset, utan av att jag haft långa och intensiva migränanfall (4-5 dagar innan jag är ok )och däremellan mer och mer frekvent huvudvärk/migränkänningar. Till slut behöver jag medicin nästan varje dag. Betablockerare har jag testat. Då hade jag färre känningar av migrän, men lika ofta stora anfall, så i stället för Ipren tog jag betablockerare. Vet inte om jag tyckte att det var en så bra ide heller.
  • Mon bébé 81

Jag har ögonmigrän varje dag d.v.s. flimmer/ljusslingor i synfältet. Upplever det som mest när det är ljust/soligt eller om jag tittar mot en ljus vägg. Har haft så här i flera år nu. Har dock inte förkänningar varje dag, utan de kommer bara innan anfall med huvudvärk. 

Svar på tråden Är det möjligt att ha dagliga förkänningar av migrän?