En spindel skrämde precis slag på mig! Vad kan det vara?
Det var länge sedan jag var såhär rädd! Jag låg i sängen och tyckte att det killade till på bröstkorgen. Jag kliade lite och tänkte inte mer på det. En kort stund senare känner jag det igen så jag tittar ner, men ser ingenting. Några sekunder senare kollar jag igen och ser en liten svart spindel som kryper på mig. Jag skriker till, kastar av mig täcket och flyger upp från sängen. Tänker att jag ska kolla vad det är så jag ställer mig och kollar mot täcket och plötsligt får jag syn på den. Min hund har också hoppat ner så jag vänder snabbt på huvudet för att kolla på honom och när jag tittar tillbaka så är spindeln borta. Kort därefter märket jag att den sitter på mig IGEN! Den måste alltså ha hoppat från sängen och satt sig på mig!
Jag sliter tag i min morgonrock och slår vilt omkring mig, rusar ut i hallen och ställer mig framför hallspegeln för att kolla om den sitter kvar men jag ser den inte. Jag smyger tillbaka till sovrummet igen för att "kolla läget" och hämta min mobiltelefon som ligger kvar på nattduksbordet. Tror ni inte att spindeljäveln plötsligt sitter på mig igen???? Nu gallskriker jag och rusar in i duschen med underkläder och allt på och duschar av hela kroppen.
Nu har jag storgråtandes ringt sambon som gav mig modet att rusa in i sovrummet och hämta mobilen och springa ut igen så nu har jag iallafall den. Men vad tusan är det för spindel? Den var inte särskilt stor, såg helsvart ut vad jag kunde se och kan tydligen hoppa! Är det en spindel ens? Eller är det något annat slags kryp?
Skrämde slag på mig gjorde den iallafall! Någon som kan lugna mig?