• Stårschan

Kvinna - när blir det OK att visa sig med grått hår?

En fråga till er övriga damer därute. Från vilken ålder tycker du (eller tror du att du kommer att tycka) att det är OK att låta håret bli grått.

Svara inte utifrån vad du tycker är fint eller fult på andra, utan hur du själv kommer att agera när du blir gråhårig - om du inte redan är det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna - när blir det OK att visa sig med grått hår?
  • IsDimma

Från dess att man får gråa hår Jag färgar visserligen mitt hår men gjorde det under några år inte och det var under den perioden jag upptäckte mitt första, då var jag typ 25 kanske. Började färga håret igen vid 28 och det hade dykt upp ett eller två till gråa hårstrån då/nu. Men jag färgar inte av den anledningen.

• fluu

Alltid skulle jag väl säga. Jag tycker generellt sett att grått(och vitt hår med) är snyggt, men jag hade nog reagerat om jag fick se en 20-30-åring med grått hår. Men inte reagerat på ett dåligt vis.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • The past is now

Jag fick mina första gråa hår när jag väntade mitt första barn och då var jag bara 28 år. Har färgat det sedan dess. Hatar mitt gråa hår, får mig att känna mig som en gammal tant och det passar mig inte alls. Kanske slutar jag med det när jag är 60+ eller äldre. Nu är jag 42 år..dvs rena ungdomen! :-P

• pigglet

Går inte att rösta - från det jag får grått hår. Min mamma har aldrig (!) färgat håret, inte en enda gång i hela livet. Nu är hon 65 och har fortfarande inte grått hår, kanske jag brås på henne? Eller så brås jag på pappa, som blev gråhårig redan vid typ 30-40. Själv har jag en del grå hår, men de stör mig inte.

Jag tycker det är rätt snyggt med grått hår faktiskt.

• Bluray

Jag fick mina första gråa strån i 20-års åldern och har färgat håret sedan dess. Idag är jag lite över 40. Jag kommer sluta färga mitt hår när alla strån blivit grå. Just nu är det 50/50 och ser jättetråkigt ut när jag låter det vara. Ett helt grått/vitt hår tycker jag är fint i alla åldrar. :)

• Elsa von Brabant

Röstade på 50+,  fast det beror även på hur personen åldras i ansiktet. Och det är ju väldigt individuellt. Grått hår till ett ungt ansikte ser lite häxlikt ut, tycker jag. Men å andra sidan ser ett uppenbart färgat hår - särskilt om det är "jämnt" färgat med en riktig, heltäckande permanent färg - till ett rynkigt och härjat ansikte väldigt onaturligt ut.

Under de år då de grå håren blandas med de färgade, är det snyggt med ett tonande schampo. Så att det fortfarande blir en "naturlig" blandning av hår med olika nyanser. Lite schatteringar. Hellre än en jämntjock svart, platinablond eller klimakterieröd HJÄLP på huvudet...

• Mercurialis

Jag tycker att det är okej från det att man får grått hår. Jag är själv 40+ och har en del gråa hår.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Arbetsvegan

Från att de dyker upp såklart!

Det absolut fulaste som finns är tanter som färgar håret och det syns aldrig så lite i utväxten.

Svar på tråden Kvinna - när blir det OK att visa sig med grått hår?