Hur mycket hår tappar man normalt under en dusch?
Jag har börjat oroa mig över mitt hår den senaste tiden. Jag har själv inte märkt att jag tappar mer hår, men det känns tunnare trots att en hästsvans blir lika tjock som förut (ca 9 cm i omkrets). Jag vet inte om det är för att en människa har skrämt upp mig som jag inbillar mig en massa saker, men jag tycker själv att jag ser min hårbotten mycket lättare på framdelen av hjässan, min bena ser däremot inte bredare ut än vanligt.
Jag har börjat stirra på andra bara för att se hur dom ser ut, men det blir ju konstigt, måste komma rätt nära för att se sånt.
Jag märker inte att jag tappar mer hår under dagen, men i duschen tappar jag mellan 50 och 200 hår varje gång, är det normalt? Jag vet att man kan tappa 200 hår per dag, men under en dusch?!
Usch jag blir så orolig, jag förstår ju att det inte tillhör det vanliga att tappa allt hår som tjej, men det kan ju hända. Jag har börjat försöka ta bättre hand om mitt hår det senaste halvåret och skillnaden i hur håret känns är det som har startat funderingarna.
Någon som kan lugna mig eller vet hur det ska vara? :(