• Anonym (stressad mamma)

Tips på BRA 3-års presenter till barnkalas

Fram till sommaren fyller 5 kompisar till min son 3 år. Det är både flickor och pojkar. Vi har blivit bjudna på 4 kalas. Jag får lite panik, jag vet inte vad jag ska köpa i presenter. Inte för dyrt men inte så billigt att man skämmer ut sig heller.

Vad är rimligt att ge present för till en dagiskompis? 150 kr? Mindre? Mer?

Ge mig bra tips på vad vi kan köpa så att jag kan åka och handla presenter till alla kalas samtidigt

• Svar på tråden Tips på BRA 3-års presenter till barnkalas
  • Lenilus

Låt din son välja present själv, då kan du alltid skylla på det! :) Och dessutom blir det säkert något som hans kompisar också tycker är lika roligt som han.

Lenilus skrev 2014-05-28 12:57:14 följande:
    Låt din son välja present själv, då kan du alltid skylla på det! :) Och dessutom blir det säkert något som hans kompisar också tycker är lika roligt som han.
    Men han tycker typ att man kan ge en studsboll och det känns så litet. Jag känner inte föräldrarna så jag vill liksom inte göra bort mig Skäms

Men jag kan ju alltid skylla på sonen ändå, haha.

Är böcker fel? Vi gillar att läsa i vår familj men alla kanske inte gör det?
  • flambards

Max 150 kronor säger jag, runt 100-lappen räcker gott. Förslag på presenter är typ polisbil, brandbil, tatueringar, klistermärken, pysselbok, pennor, kritor, badboll (det är ju sommar), simglasögon, solglasögon.. gå in på BR och kolla. Du kan ju definitivt återanvända samma presentidé på flera kalas också :)

• Lenilus

Man får styra litegrann, men jag kör den iaf, att min dotter väljer, hon är 3 år. 

flambards skrev 2014-05-28 13:04:17 följande:
    Max 150 kronor säger jag, runt 100-lappen räcker gott. Förslag på presenter är typ polisbil, brandbil, tatueringar, klistermärken, pysselbok, pennor, kritor, badboll (det är ju sommar), simglasögon, solglasögon.. gå in på BR och kolla. Du kan ju definitivt återanvända samma presentidé på flera kalas också :)
    Tack för många bra tips!
    Lenilus skrev 2014-05-28 13:10:45 följande:
    Man får styra litegrann, men jag kör den iaf, att min dotter väljer, hon är 3 år. 
    Det är klart han kan vara med och välja men bara för att han älskar bollar så kanske inte alla andra gör det

• Amanda84

Böcker kan aldrig någonsin bli fel! Det funkar för alla och håller i många år. Jag köper nästan alltid böcker till barn. Även om inte föräldrarna läser reglebundet så är en bok alltid kul för barnet att titta i.

• Anonym (Fia)

Studsboll, ficklampa, såpbubblor med set, rockring, färgspel, skottkärra, utklädningskläder, bilar, hopprep, målarbok med pennor mm.

Ungar i den åldern blir ju glada för de mesta. Tycker att 70-100 kronor är lagom. Jag brukar köpa flera billiga småsaker, brukar uppskattas????

• Mellanmjölkens land

Vi hade 3årskalas i april och en studsboll hade varit en bra och uppskattad present. Annars var favoriterna gatukritor och en trädgårdskratta i barnstorlek. Dottern skulle dock blivit lika glad för lite såpbubblor eller liknande.

Personligen tycker jag att prisklassen ska ligga på <100:- 

• figuerine

När min dotter fyllde tre fick hon två spel som hon verkligen älskar! Det ena var ett sådant där fiskespel, en snurrande platta med gapande fiskar så ska man med hjälp att ett metspö försöka fiska upp dem. Det andra var ett spel som typ heter Hungry Hippo..både är från 3 år och tror vi spelar dem varje dag sedan hon fyllde år i mars:) kostar ca 150 kr st på BR!

• Arbetsvegan

Pengaträd är outstanding!
    Ta en kvist och tejpa fast mynt.

Bara så.

• Anonym (Em)

Mina barn leker mycket med en studsboll som börjar blinka när den når golvet/marken. En sådan hade jag lätt kunnat köpa utan att skämmas! Pärlor och pyssel ger vi ofta. Något LEGO-set nångång. Memory. Fiskespel. Jag tycker 50-100kr räcker.

• nozpa

Dottern fyller snart 3. Det hon önskar sig är en bäbis.. (Kanske inte så lätt att ge bort), en bok, helst blå. En ny spann (en röd), ett nytt smyckesskrin med en sådan ballerina som snurrar runt till en apjobbig melodi.
    Såpbubblor med Spindelmannen och så korv.

• Amanda84
    nozpa skrev 2014-05-28 20:42:14 följande:
    Dottern fyller snart 3. Det hon önskar sig är en bäbis.. (Kanske inte så lätt att ge bort), en bok, helst blå. En ny spann (en röd), ett nytt smyckesskrin med en sådan ballerina som snurrar runt till en apjobbig melodi.
    Det känns som att det inte är helt omöjligt att uppfylla några av de önskningarna i alla fall. Skrattande
  • Anonym (Em)
    nozpa skrev 2014-05-28 20:42:14 följande:

Haha. Barn är söta!
  • Anonym (Astrid)

Jag skulle lägga mellan 50-100kr för en present.

Uteleksaker (vattenkanna, sandformar, insektsburk med förstoringsglas i locket mm) funkar ju bra med årstiden. Såpbubblepistol (batteridriven som blåser ut såpbubblor), leklera, pysselbok/ritblock o pennor, littlest petshop-figur, pixi-bibliotek (sådana askar med typ 10 pixis på samma tema), förstoringsglas är några grejer vi givit/sonen fått.

Vår son blev superglad för en "handfläkt" som föreställer Blixten McQueen med mjuk propeller och klubba i skaftet och en Bilar-serietidning som han fick av två olika kompisar.

Bästa tipset jag fått är dock att gå på leksaksreor och köpa på mig ett gäng leksaker, då får man "rejäla" saker till bra pris, kan ju vara ett tips för framtiden!

• Dixie

till dagiskompisar ger vi för 50-100 kr, förbrukningssaker tycker jag är bra att ge (och få) tex pennor, målarböcker, lera, vattenfärg 

Svar på tråden Tips på BRA 3-års presenter till barnkalas