Jobba helgdagar och klämdagar som vanligt?
Jag har en som som ska jobba i morgon och på fredag.Hur vanligt är det att inte vara ledig helgdagar och klämdagar?
Jag har en som som ska jobba i morgon och på fredag.Hur vanligt är det att inte vara ledig helgdagar och klämdagar?
Väldigt vanligt om man jobbar inom vården.
Det är väl jättevanligt om man jobbar i tex butik, inom vården, mfl yrken
Det beror ju helt på vad man har för jobb. Butiker är ju öppna även helger och klämdagar, vårdhem och sjukhus stänger ju inte heller, inom industrin är det många verksamheter som är igång dygnet runt etc.
Klämdagar får vi tjänstemän i kommunen aldrig vara lediga på :(
Jag jobbar på fredag. Barnomsorg.
det beror ju på var du jobbar - jobbar du på kontor är du ledig på torsdagen när det är röd dag - att vara ledig på fredag är nog mer ovanligt - många är säkert lediga genom semester eller arbetstidsförkortning.
Klämdagar är i princip inga helt lediga ifrån i sig. Sedan har många möjligheten att ta ut en semesterdag, eller ta ledigt i alla fall.
Men egentligen så är det typ bara de som jobbar på kontor som är lediga helgdagar och röda dagar.
Fast många av sådana tar ju röda dagar till att jobba ikapp administration, mail och liknande..
Och egentligen, de som jobbar på typ kundtjänster, call centers, och sådant är ju inte heller lediga på röda dagar alla gånger.
Så ja, det är väldigt vanligt att vara en sådan som jobbar röda dagar. Jag skulle säga att det är vanligare att man jobbar röda dagar än att vara ledig.
Vi är lediga imorgon och har jobbdag på fredag. Är lärare.
Är statligt anställd. Vi är lediga torsdag men jobbar fredag.
Min sambo jobbar i morgon och på fredag men är ledig Nationaldagen.
Vi inom järnvägen jobbar året om, alla dagar. Inte samma person då givetvis men järnvägare har aldrig ledigt.
Min man jobbar imorrn o på fredag. Han jobbar på ett matvarulager. Jobbar alla röda dagar. Lite tråkigt när man har barnen som blir lediga från skola o så. Men men, så är det.
Jobbar både imorgon, fredag samt lördag och söndag. Jobbar i butik i ett stort köpcentra. Jobbar oftast alla röda dagar.