• lundhagsbruden

någon läkemedels kunnig? citodon och alkohol

Hej på er, jag äter citodon och paraflex just nu för smärta. Har tänkt dricka vin ikväll med min sambo, men jag undrar. Hur länge efter sista tabletten kan jag dricka och hur länge måste jag vänta tills jag kan ta medicinen igen? Har Max tänkt dricka två glas vin och en öl.. Absolut inte mer. Inte tagit någon medicin sedan igår kväll kl 22:00. Citodon vet jag man inte får blanda, men paraflex då? Och jag tänker stå ut med smärtan och ta värmekuddsr och bälte för att slippa ha så f ont. Har längtat sååå länge efter en god köttbit och ett glas vin, de njuter jag så jag får gåshud. Någon som vet?

• Svar på tråden någon läkemedels kunnig? citodon och alkohol
  • Tjugoåtta

Alkohol och paraflex bryts ned av samma enzym. Att ta båda samtidigt borde teoretiskt inte vara så bra, eftersom kroppen antingen kommer prioritera alkoholen eller medicinen, och den andra riskerar att ackumuleras i kroppen. Men ring läkemedelsupplysningen och hör med dem, de är mer kunniga och kan svara exakt på vad som gäller.

• Tjugoåtta

Såg nu i fass att halveringstiden är en timme på paraflex, så det är ute ur kroppen till ikväll om du inte tar mer nu.

Svar på tråden någon läkemedels kunnig? citodon och alkohol