• Emmatrollunge

mina sidor

Hur kan jag som väntar barn anmäla f.penning eller hitta planerings kalendern på mina sidor?
    Hittar "anmäla f.penning" men då behöver man ju barnets personnummer.
    Det är ju guld och gröna skogar hur mina sidor fungerar och vad jag som blivande förälder kan göra när man läser er hemsida..

• Svar på tråden mina sidor
  • Försäkringskassan

Hej!

Om du har skickat in ditt moderskapsintyg så ska du kunna se barnets beräknade födelsedatum och med det datumet kunna ansöka om föräldrapenning.

Vi har ett känt fel som gör att vissa moderskapsintyg inte registreras. Har du skickat in ditt intyg så kan det vara därför som du inte kan ansöka om föräldrapenning.

Vänligen ring i så fall till vårt kundcenter så ska vi hjälpa dig att rätta till problemet. Telefonnummer 0771 – 524 524.

Hälsningar
    Malin, handläggare

• Försäkringskassan

Hej!

Våra system är inte helt anpassade till mobil och surfplattor när det gäller föräldrapenning. Det är därför du inte kan se allt där. Föräldrapenningsystemen fungerar bäst på en dator.

Hälsningar
    Erling, handläggare

• Emmatrollunge

Synd då att ni skriver så gott om att det ska fungera när det inte gör det.

Kanske något att satsa på till 2015?

....

• Försäkringskassan

Hej! Ja, teknikansvariga jobbar för fullt för att allting ska fungera bättre och bättre även via mobil och surfplatta. Hälsningar Stella, handläggare

Svar på tråden mina sidor