Graviditets Depression
Hej!
Jag har gjort en del inlägg här om olika saker!
Jag har varigt inne på sjukhuset men alltid blivit hem skickad. Detta har varigt den ett Jävla UL sa att jag och min mens ljuger! Hur F de nu kan göra de. Suck!
Jo då här är de. Enligt sista mens och sex med flera saker som spelar in så är jag idag i vecka 38 (37+0) Men enligt ett jävla UL så är jag 2 veckor efter. Alltså bara i vecka 36 (35+0) Men när jag skulle ha mens och sex mm så var jag och min man inte närvarande av varandra och jag var på besök hos min mamma som bor 30 mil här ifrån och där finns Ingen man för utom en han hund.
Vilket detta har gjort att hela min graviditet har blivit stress och obehaglig för mig.
När jag redan i vecka 30 UL 28 kommer in för sammandragningar och sjukt ont. Då säger Östra Sjukhuset i Göteborg till mig att detta inte kan vara så. De är helt omöjligt då jag bara är i vecka 28 och kan inte ha den smärtan jag har! Vilket lede till bråk med sjukhuset mm.
Där efter åkte jag in i vecka 32 UL 30 för att jag inte kände av h*n. Kommer in och då hittar dom h*n och h*n mår bra! Då blev vi hemskickade.
Vecka 34 UL 32 så åker jag in för att jag har så ont att jag inte kan sova. Inget fel blir hemskickad igen!
Vecka 36 UL 34 kommer jag in 3 gånger akut för att jag har haft
1. Sammandragningar i 3 nätter så jag har skadat min sambo.
2. Minskad foster rörelse
3. Rosa flyttningar och smärta mellan benen.
Alla 3 gångerna vara otrevliga och dom säger igen att man inte kan ha så ont mm. Blev hemskickad.
Nu sist var den 23 Maj veck 37 UL 35 Jag vägrade åka till Östra och vände mig till Mölndal. En underbar sköterska där som lyssnade mm och förstod. Hon var inne och rotade i halsen mm. Då var jag öppen 1 cm inne och halsen var 2 cm :) Hon sa samma som mig. Bullshit att jag är under vecka 37. Då fick jag sova där. Pga ingen sömn på 3 dagar så fick jag Morfin och insömnings tablett. Men akk nej ingen sömn inte där nej.
Den 27 Maj förlitar jag mig på Mölndal och åker in för minskad foster rörelse. Som dom sa att jag skulle komma in för. Men ja jo eller hur. Blir hemskickad efter 45 min och då har jag öppnat mig till 1,5 cm med halsen var 2 cm än. Och Jag fick INTE åka tillbaka dit då mitt BMI är över 35.
Hur man nu kan vara så dum att räkna BMI på någon som gått upp 30 kg på 2 veckor när hon blir gravid! Aja lycka till.
På Onsdagen den 28 maj åkte jag till MVC och träffade BM som bestämt.
Redan på morgonen så märkte jag att något var fel. Japp! Kl 11 när manen åkte på student. Då sitter jag i ca 45 min och bara gråter. Jag kontaktar min BM för att jag mår as dåligt. När jag är hos henne och MVC läkaren så säger dom till mig att jag har fått Graviditets Depression. PGA sjukhuset och deras sätt.
Nu sitter man här och mår så dåligt att man inte vågar sätta foten utanför lägenheten för att man är rädd att skada bebisen som ligger i min mage! Inte att jag ska kunna göra de. Men att jag inte kan skydda h*n om något händer!
Är detta "normalt"?
Någon mer som har haft Graviditets Depression?