• stressadmamma

Dopstress och ångest över namn Hjälp.

Ensamstående med 2 stycken barn, bara det gör allt så mycket stressigare. På lördag döps min yngsta och jag har inte ens kommit på vad jag ska bjuda på för fika är det någon som har nå bra tips på vad man kan bjuda på och räcker tårtor till ca 25 pers?? Har funderat på att göra pannacotta, kärleksmums,tårta och fruktspett med vit choklad och kokos. För tråkigt??

En annan sak jag behöver råd om är namnet. Hade svårt att bestämma namn i början och nu känner jag mig osäker. Ska jag döpa honom till namnet han ser ut att heta (Elias) eller namnet jag tycker bäst om ? (Elliot) Äldsta heter Milton.

Tacksam för tips och råd!

• Svar på tråden Dopstress och ångest över namn Hjälp.
  • MammasPojke13
    stressadmamma skrev 2014-05-30 00:41:49 följande:

Ensamstående med 2 stycken barn, bara det gör allt så mycket stressigare. På lördag döps min yngsta och jag har inte ens kommit på vad jag ska bjuda på för fika är det någon som har nå bra tips på vad man kan bjuda på och räcker tårtor till ca 25 pers?? Har funderat på att göra pannacotta, kärleksmums,tårta och fruktspett med vit choklad och kokos. För tråkigt??

En annan sak jag behöver råd om är namnet. Hade svårt att bestämma namn i början och nu känner jag mig osäker. Ska jag döpa honom till namnet han ser ut att heta (Elias) eller namnet jag tycker bäst om ? (Elliot) Äldsta heter Milton.

Tacksam för tips och råd!

Tycker inte man behöver stora upp ett dop så himla mycket. Tårta och kakor räcker. Enligt mig. Och jag tycker du ska välja namnet du tycker bäst om! Både Elias och Elliot är fina namn, men jag tycker nog att Milton och Elliot passar bäst ihop. (Jag gillar när syskonens namn passar ihop..) Lycka till med dopet! Kramar från en annan ensamstående blivande tvåbarnsmamma.
  • Sticka

Går det inte att ha fika-knytis om det blir stressigt för dig? Jag var på dop där några av gästerna bidrog med varsitt fikabidrag så det räckte och blev över.

Det var roligt, man fick smaka på saker man aldrig ätit tidigare och gamla moster Greta fick göra sina berömda kakor och bullar :)

• trolliz

Kan han inte heta Elliot Elias? Så ser du vad som känns bäst med tiden och slipper stressa

Lycka till!

Svar på tråden Dopstress och ångest över namn Hjälp.