Fool skrev 2014-06-01 13:33:35 följande:
Som svar på din fråga ,så tror jag säkert de finns de som lämnar för den nya , dock tror jag det hör till undantagen att de gör det självmant , jag menar en skilsmässa är en ganska tung process som dessutom innebär att man hädanefter kommer få träffa sina barn på halvtid och gå miste om halva deras uppväxt. Varför skulle man göra det om man kan ha kvar både och ? Om man kan äta kakan och ha den kvar varför skulle man skilja sig ?
Jag tror de som lämnar gör det först när älskarinnan börjar ställa krav , när äta kakan och ha den kvar inte längre är ett alternativ. Personligen håller jag med FeliciaA2 att det bästa är nog att ställa det kravet redan från början , innan man inleder något öht , på så sätt går man dels ut rakryggat ifrån sitt eget förhållande utan en massa svek och lögner och dels så får man svart på vitt om den andre verkligen menar allvar,
Vad gäller ditt eget förhållande så tror jag nog du själv förstår otrohet inte är speciellt bra , att ha en annan man vid sidan av som du funderar på att avsluta ditt förhållande för lär ju inte direkt göra ditt nuvarande förhållande bättre om man säger så. Jag tror att den förutsättning för att ditt nuvarande förhållande öht ska ha en chans är att du gör ett val , antingen din man eller den andre mannen , att ha både och tror jag sällan fungerar. Dessutom finns alltid risken att ni bli påkomna och då är det inte längre du som gör valet utan din man , och dilket kommer för kanske du hamnar ensam med skägget i brevlådan vare sig du vill det eller ej och då dessutom med en sårad och ledsen exman som inte vill ha med dig att göra vilket kommer försvåra ett samarbete kring barnen som skilda föräldrar.
Om ni har barn så tycker iaf jag att det finns all anledning att vända på alla stenar innan du bestämmer dig för att avsluta ditt förhållande , tänk på att det inte bara handlar om dig och dina känslor utan även om andras (era barn) , en eventuell skilsmässa kommer förändra ALLAS liv inte bara ditt. Och då är det kanske bra om det beslutet sker på en verklighetsförankrat verklighet och inte på en massa romantiska drömar.
Om du bestämmer dig för att ge ditt nuvarande förhållande en chans så måste du släppa ALL kontakt med den andre mannen , inga träffar inga samtal , inga meddelanden , inegnting. Så att du kan fokusera 100% på ditt nuvarande förhållande. Dessutom tror jag det är bra om du lägger ALLA korten på bordet och bokar in er på familjerådgivning
Ett förtydligande; jag är inte hans älskarinna. Vi har aldrig varit fysiska, någon kram när vi sagt hej då men inget mer. Vi har faktiskt bara pratat hittills. Just nu pratar vi inte så mycket om framtiden utan om annat, våra liv, jobb, barn...absolut inget om romantiska drömmar.