• Anonym (fortfarande??)

Gjort abort, blöder än!!

Gjorde en medicinsk abort i vecka 10 i början av April. Var på återbesök 4 veckor senare hos BM och då togs ett gravtest som visade negativt. Alltså hade aborten lyckats. Men nu till problemet.. Jag blöder ÄN.. Eller ja, typ slemmiga flytningar med lite ljusrosa blod i. Och så har det varit de senaste veckorna. 

Hur länge till skall man blöda? Det är absolut inte kul att blöda 7 veckor i streck. 

• Svar på tråden Gjort abort, blöder än!!
  • Anonym (.)

Ring sjukvårdsupplysningen, 1177, och fråga. Blöder man för länge ska man nog kolla med vul så inga rester är kvar, eller att du inte har fått en infektion. Men lyssna inte för mycket på mig för jag har inte så mycket erfarenhet, mitt råd är att ringa som sagt.

• Anonym (liknande)

Hej, Jag hade inte blödningar i sju veckor som du, slutade blöda efter ca två veckor, men däremot har min mens de följande månaderna varit ganska långdragen. Fick höra när jag ringde och kollade att slemhinnorna kan vara extra hormonkänsliga efter den avslutade graviditeten, så därför blöder de lättare. Så länge du inte har väldigt ont (mer än vanlig mensvärk) så är det förhoppningsvis inget farligt, men det är som sagt skönt att ringa och höra ändå. Kram

Svar på tråden Gjort abort, blöder än!!