• Anonym (F)

Måste man ha bh under amnings-linnet?

Väntar mitt första barn om någon vecka..
    Funderar på det här med amningslinne/bh. Jag har köpt en amnings-bh, men har inte riktigt förstått hur man ammar utan att visa hela bröstet eller hela magen..?? (Nu menar jag när man ska amma bland folk alltså)
    Om man drar upp toppen så visar man ju magen?
    Och om man istället har en top/linne som  man drar ner så visas ju hela bröstet när man knäpper upp amings-bh`n??
    Och är det såhär varmt så känns det jobbigt att behöva ha både amnings-bh + vanligt linne + annan top över..

Så hur gör man egentligen?

Funderar på amningslinne istället - ett sådant som bara öppnas lite över bröstet (blir som ett hål i tyget bara). Verkar ju skönt att bara behöva ha ett linne på sig när det är varmt. Eller behöver man en bh under också? Jag har små bröst, så jag har inga krav på att brösten ska få så  jättemycket stöd. Men om man behöver amningsinlägg så kanske de inte sitter på plats i ett linne?

Hm..tusen frågor som ni ser! Hoppas ni kan hjälpa mig!

• Svar på tråden Måste man ha bh under amnings-linnet?
  • Midsommarnattsdröm

Nej, ett amningslinne som det från t.ex Lindex kan man ha bara som de är. Man kan ha med sig en tunn sjal om man vill dölja det lilla av bröstet som syns när man ammar. :)

• Sisisisi

Jag hade amningslinnen från Boob som var hur bra som helst! AmningsBH med inlägg under, läckte mycket annars. Testade aldrig med inlägg och bara linne, men det kanske kan funka.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Ozina

Man har amningsbehån på sig precis som en vanlig bh men att man sen får köpa kläder som antingen är anpassat för amning så som amnings topp eller liknande. Amnings linne vet jag många och jag själv sov i när jag amma och hade ej behå då även gick runt i på dagen fast bara hemma!

Jag använde en hel del vanliga typ långa gina tricot linnen ovanpå en amningsbehå och sen ovanpå det en oversize tröja av nått slagit. ..drog då upp oversize tröjan och drog ner linnet vid bröstet och där öppna jag behån och kunde sedan amma utan att visa allt?

Tror det där är en smaksak, du får testa dig fram när det är dags! Lycka till!

• Flisan79

Jag hade oftast bara amningslinne med amningsinlägg i. Precis som du själv skrev så glider de inte runt om man tar bort skyddet för tejpen.

Sjalen kan du ta ett hörn och trä under bh/linnebandet så sitter den på plats.

Svar på tråden Måste man ha bh under amnings-linnet?