• karro 2014

    2 missfall och nu??

    Jag och min sambo har försökt i 13 månader med att försöka få barn, när vi hade försökt i ett år gick vi på en infetilitetsutredning (hann o ta blodprov o spermietest) pang sa d så var jag gravid helt plötsligt. Vi var överlyckliga i ca 3 dagar, sen fick jag en blödning. Fick då ett tidigt missfall i v 5.

    Vi gav inte upp hoppet utan valde att kämpa vidare, lyckades bli gravid igen utan någon mens i mellan, var på ul 7+1 och såg ett pickande hjärta o allt såg bra ut, den 6/5 gjorde jag ett ul, va då i v10+5 (skulle göra kubbtest) o där ligger jag o märker att d e något på tok, såg ett litet foster som saknade hjärtaktivitet, detta är d värsta jag vart med om , vi som var så lyckliga. Allt känns bara så himla jobbigt och tråkigt..efter många om och men kan man börja att gå vidare.. Har i stort sätt bara blödningar kvar.

    Vill så gärna ha barn, de e vår störta önskning.. Men efter detta så är vi jätte rädda på ett tredje försök..

    Har läst att många fått äta trombyl vid graviditeten, får jag äta de som gått igenom två missfall (när jag väl är gravid igen) eller behövs det en utredning för detta?

    Är det någon som vart med om en lyckad graviditet den tredje gången?

  • Svar på tråden 2 missfall och nu??
  • Jag är bara jag

    Beklagar verkligen!  Missfall är skit,men drabbar rätt många. Dock är 3 missfall extremt ovanligt,drabbar bara ca 2% av alla gravida. Så jag tror du kan vara ganska lugn. Trombyl får man knappt efter en utredning ens,oftast får man ingenting beroende på vilken läkare man träffar på. Och utredning får man först efter 3 missfall. På egen hand kan du äta e-vitamin dock,det hjälper slemhinnan och kan moverka m.f så länge det inte är nåt annat fel.

  • karro 2014
    Jag är bara jag skrev 2014-05-30 15:45:10 följande:

    Beklagar verkligen!  Missfall är skit,men drabbar rätt många. Dock är 3 missfall extremt ovanligt,drabbar bara ca 2% av alla gravida. Så jag tror du kan vara ganska lugn. Trombyl får man knappt efter en utredning ens,oftast får man ingenting beroende på vilken läkare man träffar på. Och utredning får man först efter 3 missfall. På egen hand kan du äta e-vitamin dock,det hjälper slemhinnan och kan moverka m.f så länge det inte är nåt annat fel.


    Tack, det värmer:)

    Ja de är ju så tråkigt och att man skall behöva gå igenom sånt här.. Äter mitt val kvinna, det kanske räcker då? Med tanke på att det är e-vitaminer där i?

    Får ju verkligen hoppas att man inte tillhör dem 2%.. Vet inte vad vi gör då.. Vart sjukskriven i hela maj, hade väldigt utdraget missfall, från de att jag fick reda på att fostret var dött tills de kom ut tog de 20 dagar. Varav 1 cytotek behandling som inte hjälpte, åkte in akut två ggr pga kramper och smärta. Den andra ggn gick vattnet i bilen och väl inne på sjukhuset fick läkarn hjälpa till att ta ut fostret o rester som hon kom åt. Sen fick jag ytterligare en cytotek behandling för o blöda ut resterna som var kvar. Så detta orkar jag inte gå igenom igen..

    Tack för tipset!!
  • Jag är bara jag

    Jag hade ett fruktanvärt MA hemma så jag vet hur jävligt det är. Några m.f också,huvva... E-vitamin i multivitamin är för låg dos,köp ren e-vitamin. Och hoppas på det bästa! Glad

  • karro 2014
    Jag är bara jag skrev 2014-05-30 16:00:21 följande:

    Jag hade ett fruktanvärt MA hemma så jag vet hur jävligt det är. Några m.f också,huvva... E-vitamin i multivitamin är för låg dos,köp ren e-vitamin. Och hoppas på det bästa! Glad


    Fy! Har du lyckats efter dina missfall? Och hur många har du gått igenom? Okej, tack så mycket för hjälpen!
  • replica

    Jag har haft ett MF i v5 och ett MA som upptäcktes i v.10. Förstår verkligen känslan du har.. Vi var också livrädda att försöka igen.. Men samtidigt, försöker man inte så blir det ju aldrig av..

    Vid min tredje graviditet trodde jag verkligen att det skulle bli ett till MF då jag började blöda i v.10.. Nu sitter jag dock här i v.25 och väntar en pigg liten kille!

    Fortsätt kämpa! Det är värt det i slutändan..!
    Lycka till o kram! {#emotions_dlg.flower}

  • karro 2014
    replica skrev 2014-05-30 16:07:18 följande:

    Jag har haft ett MF i v5 och ett MA som upptäcktes i v.10. Förstår verkligen känslan du har.. Vi var också livrädda att försöka igen.. Men samtidigt, försöker man inte så blir det ju aldrig av..

    Vid min tredje graviditet trodde jag verkligen att det skulle bli ett till MF då jag började blöda i v.10.. Nu sitter jag dock här i v.25 och väntar en pigg liten kille!

    Fortsätt kämpa! Det är värt det i slutändan..!
    Lycka till o kram! {#emotions_dlg.flower}


    Vad roligt för dig, grattis:)

    Förstår att du vart orolig.. De blir man ju efter sådana här tråkigheter man går igenom.

    Man får ju tänkta lite positivt i det hela, även om det känns så jobbigt o ledsamt. Det kommer ju att vara ett väldigt efterlängtat barn, där man verkligen kämpat=)

    Tog det lång tid för dig innan du blev gravid efter dina mf?
  • replica

    Tack! Det känns jättehärligt, det har varit en tuff graviditet så har inte riktigt kunnat njuta av det förrän runt v.18-19..Först nu det börjar sjunka in faktiskt..Glad

    Det tog ca 8 månader efter mitt andra MF innan jag blev gravid igen, ett år nästan på dagen från MA:et.. Hade totalt försökt i ca 2½ år då till och från..

  • karro 2014
    replica skrev 2014-05-30 16:19:54 följande:

    Tack! Det känns jättehärligt, det har varit en tuff graviditet så har inte riktigt kunnat njuta av det förrän runt v.18-19..Först nu det börjar sjunka in faktiskt..Glad

    Det tog ca 8 månader efter mitt andra MF innan jag blev gravid igen, ett år nästan på dagen från MA:et.. Hade totalt försökt i ca 2½ år då till och från..


    Förstår det, men passa på o njut nu=)

    Härligt att ni lyckades till slut:)

    Nu skall vi läka utåt + inåt hos mig. Sen skall vi nog faktiskt försöka igen (efter att man fått en riktig mens i mellan) o att man är redo o att allt känns bra.

    Vi kommer även att vara inställa på att de kommer o dröja innan vi är gravida igen.
  • karro 2014
    replica skrev 2014-05-30 16:33:10 följande:

    Det tycker jag låter som en sund inställning!
    Önskar er som sagt en massa lycka till!{#emotions_dlg.flower}


    Tack så jätte mycket<3

    Kram kram
Svar på tråden 2 missfall och nu??