• mariesthlm01

    Babymatstol

    Är i tagen att köpa matstol till min baby på fyra månader. Gillar tripp trapp då men har ingen erfarenhet av babyinsatsen.

    Vad har alla för matstolar till sina barn? Tycker antilop från ikea ser hyffsat oskön ut med dinglande ben..

  • Svar på tråden Babymatstol
  • Baktakt

    Antilop är tveklöst den bästa. Vi gav bort vår dyra stol med fotstöd och skaffar en antilop till tvåan. Innan sisådär 1,5 sitter barnet lika mycket med fötterna uppåt/på brickan som nedåt.

  • Malima

    Håller med föregående! Antilop ÄR bra! Vi och många (3st) av våra vänner har sålt sina andra stolar till fördel för just antilop! Dessutom är den väldans smidig iom att man kan ta med den hyfsat enkelt om man ska till ngn som inte har barnstol.vi sydde en liten väska till benen!

  • Vickan I

    Vi har haft både tripp trapp och antilop till våra barn. De har suttit överlägset bäst i antilopen som bebisar och sedan bättre i tripp trappen när de blev större. Tror inte de störs av dinglande ben.

  • Cornellia

    Vi har ikeas "leopard" och en tripptrapp.

    Sonen väljer plaststolen om han får välja, trots att det börjar bli svårt att få ner honom i den (snart 3 år). Plaststolen är dessutom betydligt mer praktisk, lättare att rengöra och man snubblar inte på den hela tiden som man gör med tripptrappen. 

    Tripptrappen åker nog ut på blocket snart, jag tycker den är klart överskattad. 

  • mariesthlm01
    Baktakt skrev 2014-05-30 20:10:18 följande:
    Antilop är tveklöst den bästa. Vi gav bort vår dyra stol med fotstöd och skaffar en antilop till tvåan. Innan sisådär 1,5 sitter barnet lika mycket med fötterna uppåt/på brickan som nedåt.
    Malima skrev 2014-05-30 20:13:04 följande:
    Håller med föregående! Antilop ÄR bra! Vi och många (3st) av våra vänner har sålt sina andra stolar till fördel för just antilop! Dessutom är den väldans smidig iom att man kan ta med den hyfsat enkelt om man ska till ngn som inte har barnstol.vi sydde en liten väska till benen!
    Vickan I skrev 2014-05-30 20:13:21 följande:
    Vi har haft både tripp trapp och antilop till våra barn. De har suttit överlägset bäst i antilopen som bebisar och sedan bättre i tripp trappen när de blev större. Tror inte de störs av dinglande ben.
    Cornellia skrev 2014-05-30 20:15:25 följande:
    Vi har ikeas "leopard" och en tripptrapp.

    Sonen väljer plaststolen om han får välja, trots att det börjar bli svårt att få ner honom i den (snart 3 år). Plaststolen är dessutom betydligt mer praktisk, lättare att rengöra och man snubblar inte på den hela tiden som man gör med tripptrappen. 

    Tripptrappen åker nog ut på blocket snart, jag tycker den är klart överskattad. 
    Ok det är bra att de verkar trivas. Trist med plast dock, gillar det inte ;)



  • amiofo

    Antilop med bricka

    Kanske trist men lätt att göra rent, lätt att flytta på och ta med. Och priset är ju helt ok. Sen bytte vi till Ikeas agam

  • älskarlivet81

    vi har också en sådan i plast från IKea. Supersmidig! Dessutom är den perfekt att sätta in i duschen när man vill duscha av barnet!

  • zarah

    Säger med som ovan antilop. Har med stokke stolen men använde bara ikea stolen. Mer praktisk. Och kladdar barnet är det bara att ta barnet sittandes i stolen och spola av ;) sen är det lättare att frakta med till kompisar som inte har barnstol. Visst den är ful men ack så praktiskt. För 130 kr är det värt att testa den i alla fall :) vi köpte den begagnat med bord för 40 kr. För att ha som reserv. Blev som sagt vår standard stol.

  • Almina

    Vi har också en antilop. Sonen fick provsitta på ikea, och han satt bäst i den

    Han har också provsuttit andra stolar (bl a TrippTrapp) hos vänner, men han sitter helt klart bäst i antilopen!

    Jag håller med om att den inte är snygg, men väldigt smidig! Lätt att torka av och brickan är perfekt att ha!

  • Cornellia

    Själv tycker jag att antilopen har en ganska opraktisk form, gillar Leoparden bättre eftersom det inte finns några ben som "står ut". Fast antilopen är ju klart lättare att frakta runt om man behöver göra det. 

  • MiiM

    hej. jag har precis köpt en antilop med tillhörande bord till min son på fem månader. han trivs jättebra i den. dinglar med benen har jag aldrig lagt märke till om han gör men som många andra redan har sagt så är den toppen. Bra och billig! 

Svar på tråden Babymatstol