• Anonym (Orolig mamma)

1 vecka gammal som inte vill öppna ena ögat

Jag börjar bli lite orolig över varför hon gör så.
    Hon KAN öppna båda ögonen men mestadels så är det bara det högra som är helt öppet medan hon kisar eller håller det vänstra stängt.
    Någon annan vars bebis gjort så? Har barnet öppnat upp även det andra ögat senare?

Min man tror inte att det är nåt fel utan kommer sen men jag tycker att efter en vecka ska det inte vara något problem att få upp ögat.

• Svar på tråden 1 vecka gammal som inte vill öppna ena ögat
  • HåkanHjulhålt

Människor föds med färdiga ögon så de kan öppna båda vid födseln. Katter föds med ofärdiga ögon och kan öppna de efter ett tag.

Så är det en människa, kolla upp det istället för att vara orolig.

• Anonym (Orolig mamma)
    Amanda84 skrev 2014-05-30 21:31:02 följande:

Vad säger de på BVC?

Ska dit på onsdag så får fråga då men tänkte kolla här om någon hade en lugnande erfarenhet bara.
  • Snuttan80

Hej, min dotter hade så, sen hade hon oxå geggigt i det "stängda" ögat hela tiden, frågade om det ett par gånger men det va bara å torka hela tiden sa dom, ljummet vatten.

Nu har väl inte din dotter gegg som min hade, men likadant med halvstängt/stängt öga. Höll i sig rätt länge, till hon va nån mån tror jag, fast gegga gjorde d till hon var över 2 mån. Nu är hon 3 månader å det ser helt normalt ut. Fast lite ljusskygg är hon ännu, kisar en del då

• Anonym (Orolig mamma)
    Snuttan80 skrev 2014-05-30 21:38:15 följande:

Hej, min dotter hade så, sen hade hon oxå geggigt i det "stängda" ögat hela tiden, frågade om det ett par gånger men det va bara å torka hela tiden sa dom, ljummet vatten.

Nu har väl inte din dotter gegg som min hade, men likadant med halvstängt/stängt öga. Höll i sig rätt länge, till hon va nån mån tror jag, fast gegga gjorde d till hon var över 2 mån. Nu är hon 3 månader å det ser helt normalt ut. Fast lite ljusskygg är hon ännu, kisar en del då

Tårkanalsgegg har hon haft men i det ögat som hon kan öppna stort

Men skönt att läsa att det blev bra efter en månad.
  • Anonym (?)

Kan ju röra sig om congenital ptos.

• Anonym (Orolig mamma)
    Anonym (?) skrev 2014-05-30 21:51:05 följande:

Kan ju röra sig om congenital ptos.

Åhh nej
  • Anonym (Orolig mamma)

Ja jag undrar. Det är kanske bara något hon fått för sig att göra för imorse hade hon det riktigt öppet, så det är inte att hon inte kan alls utan snarare så väljer hon att knipa med det bara? Nu när hon haft vakentid har hon haft det kisande igen. Men det är inte rött eller verkar som hon har ont så hon kanske slutar med det om nåt tag.

• Anonym (n)
    Liten å snygg Ganska Stygg hehe skrev 2014-06-01 01:19:55 följande:
    Hon är uppenbarligen en pirat

Epicwin
  • Anonym (Orolig mamma)
    Liten å snygg Ganska Stygg hehe skrev 2014-06-01 01:19:55 följande:

Hon är uppenbarligen en pirat

Jo, förmodligen.
  • Anonym (ingen fara)

DEt var samma med min dotter.  det ena ögat var öppet och det andra kisade hon med men det blev bättre efter nån månad:)Nu ärbåda öppna men hon kisar lite ibland mer med ena ögat men det ser inte konstigt ut eller något det är jättesött:)

Svar på tråden 1 vecka gammal som inte vill öppna ena ögat