• Anonym (universitet)

Hade sex med en student, nu vill hon sätta dit mig

Jag hade sex med en student och hon vill gå till min chef och berätta det. Jag var dessutom hennes examinator och hon fick ett högt betyg på tentan.
    Vad ska jag göra, neka? Erkänna?
    Vad blir konsekvenserna för henne och för mig?

• Svar på tråden Hade sex med en student, nu vill hon sätta dit mig
  • Anonym (Gustav)

Spelar det verkligen någon roll när man studerar på universitetsnivå? Jag tror inte att det finns några legala problem iaf. Sedan kanske det inte gör något bra intryck på chefen och kan kännas skämmigt men inte värre än så.
    Jag hoppas bara att du gav henne högt betyg av rätt anledning.

• CitronTulo

Klart det spelar roll när han sätter betyg på henne!!

Lätt att vara efterklok, eller hur?
    Erkänn, stå för vad du gjort och ta konsekvenserna!

• Anonym (universitet)

Det är det jag frågar?
    Vad är konsekvenserna för mig och för henne?

• Anonym (s)
    Anonym (universitet) skrev 2014-05-30 22:11:28 följande:
    Det är det jag frågar?
    Vad är konsekvenserna för mig och för henne?
    Du kommer få sparken minst, det kommer inte hända henne något
  • Anonym (Jones)

Om hon förtjänat högsta betyg, dvs gjort bra i från sig på prov etc så tror jag inte att något händer henne på grund av det ni gjort..

För dig där emot.. tror inte att du kommer att få jobba kvar, ärligt talat! Och ryktet kommer att följa dig om du söker andra lärartjänster!

Så.. bye bye lärarkarriären!

• Anonym (universitet)
    Anonym (s) skrev 2014-05-30 22:13:35 följande:
    Du kommer få sparken minst, det kommer inte hända henne något
    Kommer hon inte att bli avstängd för att hon medvetet har accepterat hjälp?
  • Anonym (universitet)
    Anonym (Jones) skrev 2014-05-30 22:13:36 följande:
    Om hon förtjänat högsta betyg, dvs gjort bra i från sig på prov etc så tror jag inte att något händer henne på grund av det ni gjort..

För dig där emot.. tror inte att du kommer att få jobba kvar, ärligt talat! Och ryktet kommer att följa dig om du söker andra lärartjänster!

Så.. bye bye lärarkarriären!
    Menar du om hon gjort bra ifrån sig i andra prov (andra ämnen)?
  • Anonym (Jones)

Menar.. om hon fick höga poäng på tentan du satte högsta betyg på så har hon ju förtjänat betyget! Hade hon dåliga poäng/resultat men du ändå gav henne högsta betyg så blir det ju en annan sak.. Vet inte hur skolan hanterar en sån situation! MEN hon har inte gjort något fel egentligen eftersom hon står i beroende ställning till dig så är hela situationen ditt ansvar.

• Anonym (Jones)
    Anonym (universitet) skrev 2014-05-30 22:18:38 följande:
    Kommer hon inte att bli avstängd för att hon medvetet har accepterat hjälp?
    Ordet "hjälp" låter lite suspekt i det här sammanhanget.. Vad menar du med att hon medvetet har accepterat hjälp?? Klart en elev får ta emot hjälp av sin lärare, men jämför du sex med att få hjälp?
  • Anonym (universitet)
    Anonym (Jones) skrev 2014-05-30 22:24:40 följande:
    Menar.. om hon fick höga poäng på tentan du satte högsta betyg på så har hon ju förtjänat betyget! Hade hon dåliga poäng/resultat men du ändå gav henne högsta betyg så blir det ju en annan sak.. Vet inte hur skolan hanterar en sån situation! MEN hon har inte gjort något fel egentligen eftersom hon står i beroende ställning till dig så är hela situationen ditt ansvar.
    Hon sa att hon kommer att få dem att tro att jag hjälpte henne på tentan och att hon därför fick ett högt betyg.
  • Anonym (universitet)
    Anonym (Jones) skrev 2014-05-30 22:28:35 följande:
    Ordet "hjälp" låter lite suspekt i det här sammanhanget.. Vad menar du med att hon medvetet har accepterat hjälp?? Klart en elev får ta emot hjälp av sin lärare, men jämför du sex med att få hjälp?
    Jämför-nej.
    Jag undrar om hon kommer att få konsekvenser eftersom hon medvetet har varit tyst och accepterat ett högt betyg som inte förtjänar. Hon kommer att berätta för dem att jag hjälpte henne att lösa uppgifterna på tentan.
  • Anonym (Gustav)
    Anonym (universitet) skrev 2014-05-30 22:31:25 följande:
    Jämför-nej.
    Jag undrar om hon kommer att få konsekvenser eftersom hon medvetet har varit tyst och accepterat ett högt betyg som inte förtjänar. Hon kommer att berätta för dem att jag hjälpte henne att lösa uppgifterna på tentan.
    Varför vill hon sätta dit dig?
  • Anonym (Jones)
    Anonym (universitet) skrev 2014-05-30 22:29:06 följande:
    Hon sa att hon kommer att få dem att tro att jag hjälpte henne på tentan och att hon därför fick ett högt betyg
    Stämmer det att du hjälpte henne med tentan då?
  • Detoxtjejen

Om jag vore du skulle jag inte vara speciellt orolig. Möjligen om du hjälpt henne att fuska till sig bra betyg. Minst två lärare på mitt lärosäte hade ihop det med studenter, officiella relationer.

• Anonym (universitet)
    Detoxtjejen skrev 2014-05-30 22:38:29 följande:
    Om jag vore du skulle jag inte vara speciellt orolig. Möjligen om du hjälpt henne att fuska till sig bra betyg. Minst två lärare på mitt lärosäte hade ihop det med studenter, officiella relationer.
    Blev de ihop under kursens gång? Alltså examinerade de studenterna?
  • Detoxtjejen
    Anonym (universitet) skrev 2014-05-30 22:40:38 följande:
    Blev de ihop under kursens gång? Alltså examinerade de studenterna?

Ja, våra lärare har oss inte bara i kurser utan som kliniska handledare med examinerande befogenheter i flera år. Dock bestämde sig det ena paret för att han inte skulle vara direkt handledare för henne, eftersom det kunde bli orättvist mot de andra. Det stora problemet i dessa relationer har varit om de ska sitta med studenter eller lärare på sittningarna...
  • Anonym (universitet)
    Detoxtjejen skrev 2014-05-30 22:44:07 följande:

Ja, våra lärare har oss inte bara i kurser utan som kliniska handledare med examinerande befogenheter i flera år. Dock bestämde sig det ena paret för att han inte skulle vara direkt handledare för henne, eftersom det kunde bli orättvist mot de andra. Det stora problemet i dessa relationer har varit om de ska sitta med studenter eller lärare på sittningarna...
    Är det en högskola som du pluggat på?
  • Detoxtjejen
    Anonym (universitet) skrev 2014-05-30 23:25:48 följande:
    Är det en högskola som du pluggat på?

Ja, givetvis, annars vore väl mitt svar inte relevant?
Svar på tråden Hade sex med en student, nu vill hon sätta dit mig