Hur lång tid tar en skilsmässa med barn?
Hej jag är i en situation där jag har lite funderingar hur lång tid processen tar när man ansöker om skilsmässa om man har barn.
För lite mer än ett år sedan så började en tjej på mitt jobb och vi fick väldigt bra kontakt nästan direkt, hon är otroligt vacker och jätte trevlig. Vi lunchade varje dag på jobbet och kunde prata om allt med varandra.
Efter 3-4 veckor sa jag till henne att jag hade starka känslor för henne och hon sa att det var ömsesidigt.
Problemet var att jag hade flickvän och hon var näst in till nygift när hon började på mitt jobb men vi träffades och hade sex till och från under ett års tid tills hon en dag förra veckan berättade att hon är gravid med mitt barn.
Hon säger att hon vill skilja sig från sin man och leva sitt liv med mig. Jag älskar henne och vill inget annat, jag har förklarat för min flickvän hur det ligger till, att jag vill att vi ska göra slut.
Jag har tänkt lite på åldersskillnaden då hon är 14 år äldre än mig, jag är 21. Vi trivs oerhört bra tillsammans och tycker om varandra så mycket så jag vill vara med henne jämt, vi vill knappt vara ifrån varandra för vi saknar varandra.
Får fjärilar i magen när vi träffas på jobbet och kysser varandra på lunchrasten.
Hon har två barn i åldrarna 5 år och 10 år, hur lång tid tar en skilsmässa att gå igenom när man har barn, kan hon flytta in hos mig under tiden processen är igång eller hur fungerar det?
Jag vet inte hur det fungerar så därför jag frågar.