• zooägaren

gravida överallt!

ångest ångest ångest :( Det är gravida överallt, facebookvänner som hintar om att dom börjat bebisverkstaden, bebisar överallt....
    Och här händer inget. NOLL, barnlöshetskliniken har sommarstängt till i augusti... 

Vi vill ju så gärna ha barn.. Varför varför varför ska det vara så svårt Gråter

Jag är hård , men ärlig!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-31 11:14
    Är jag ensam om att ha liknande tankar? Jag vill helst bara gömma mig under en sten tills jag blir gravid, så jag slipper se alla gravida.. slipper se alla bebisar..

Imorgon kommer jag inte känna såhär, men just precis nu så känns det bara så hopplöst :(
  • Svar på tråden gravida överallt!
  • Jag är bara jag

Nej,du är inte ensam alls,jag känner också så. Men här är det mer barnbarn som börjar dyka upp,det känns riktigt surt... Man får kämpa vidare helt enkelt och ta hand om sig själv under tiden.

• drottningbron

Och lyssna på dig själv, utsätt dig inte för situationer som gör dig ledsen. Man måste inte gå på dop och man måste inte gratulera alla kompisar som lyckas. Ta hand om dig själv och ha tålamod, när bebisen väl kommer spelar det ingen roll hur länge man har väntat, tro mig.

• Lady198608

Jag håller med - bebisar överallt! Fick veta att en barndomskompis är gravid. De andra har redan ett och två barn. Så nu är jag sist ut i vårt gäng :( har försökt i ett år. Känns så orättvist!! För mig hjälper det att umgås med mina vänner från högskolan. I det gänget är alla singlar nämligen och jag är yngst av oss. Bebisar kommer aldrig på tal eftersom jag är den enda som är i ett långt förhållande. Jätteskönt!

• EG83

Oh ja....har samma problem. Överallt poppar det upp det ena eller det andra som har med bebisar att göra. Och här sitter vi & väntar på vår tur. Och det tar tid! Suck.

• Sofiafia

Jag är villig att hålla med! magar å småttingar vart man än går!
    å aldrig känns det som kommer en själv få uppleva detta mirakel.

Jag och min man blev gravida för 1,1/2 år sen men fick tyvärr föra ut mina tvillingar i v 18. sedan dess har det inte hänt något. vi får hjälp från våran läkare med prego-time och Lutinus samt vid denna äl fick jag även en injektion av Pregyl. Nu väntar jag tills på måndag då jag skall göra ett grav-test.

men jag vet inte,, visst jag har fått ömma bröst, och har små ont i nedre delen av magen men jag tror bara det är kroppen som spelar mig ett spratt även denna gången som så många gånger förut.

Samtidigt vet jag hur mitt mående kommer vara på måndag när det visar negativt på testet, världen kommer att rasa! Hur länge orkar man? Hur länge har ni försökt?

• sommarbarn88

Här e en till som försökt i snart 6 år utan att de hänt ett endaste dugg:( tröttsamt, plågsamt å ledsamt. E de ingen som bor uppe i norr runt umeå å har lust att träffas å umgås å bara prata å stötta varandra å utbyta tankar?

• EG83
    Sofiafia skrev 2014-06-12 17:15:40 följande:
    Jag är villig att hålla med! magar å småttingar vart man än går!
    å aldrig känns det som kommer en själv få uppleva detta mirakel.

Jag och min man blev gravida för 1,1/2 år sen men fick tyvärr föra ut mina tvillingar i v 18. sedan dess har det inte hänt något. vi får hjälp från våran läkare med prego-time och Lutinus samt vid denna äl fick jag även en injektion av Pregyl. Nu väntar jag tills på måndag då jag skall göra ett grav-test.

men jag vet inte,, visst jag har fått ömma bröst, och har små ont i nedre delen av magen men jag tror bara det är kroppen som spelar mig ett spratt även denna gången som så många gånger förut.

Samtidigt vet jag hur mitt mående kommer vara på måndag när det visar negativt på testet, världen kommer att rasa! Hur länge orkar man? Hur länge har ni försökt?
    Det är jättetufft det där...men du har åtminstone lyckats bli gravid tidigare, lessen att det slutade så bara Hur länge försökte ni innan du blev gravid då? Håller tummarna för ett plus imorrn.

Vi har försökt i 1,5 år nu...inte minsta lilla plus eller någonting...
Svar på tråden gravida överallt!