Hur länge hcg efter missfall
Hej! Hur länge har man normalt utslag på graviditetstest efter ett missfall?? Jag har ju hört att det kan ta upp till 9 veckor, men är det normalfallet eller brukar det vanligtvis gå fortare? Jag fick missfall i vecka 9 för drygt tre veckor sen och gjorde ett test idag för att se att plusset var borta, men det var det inte. Mycket svagare givetvis, men inte borta. Blir lite nervös för att jag skulle ha råkat bli gravid igen eftersom gyndoktorn sa att vi måste vänta en mens för att annars var det ökad risk för ett nytt missfall. Är ganska säker på att jag hade ägglossning för drygt en vecka sen, kände igen symtomen från en vanlig cykel. Vi har haft sex sen jag slutat blöda, men avbrutet, dock lite för sent avbrutet första gången... *skäms, känner mig som en olydig 15-åring...* Testet borde väl ändå inte ge utslag på en ny graviditet så tidigt? (Fast jag plussade iofs starkt innan bim förra gången...) Hoppas verkligen inte att det är nån fara, jag orkar inte med ett missfall till, men det är väl bara att vänta och se om det kommer nån mens till nästa helg eller så... Suck!