• Hen

    Tur, karma, skyddsänglar, vad är dina erfarenheter?

    Har du någonsin fått saker du önskar? Tror du på något av ovanstående och varför?

  • Svar på tråden Tur, karma, skyddsänglar, vad är dina erfarenheter?
  • puss

    Jag får allt jag önskar i livet. Det är jättekonstigt. Jag vet inte riktigt varför.

  • Mr T
    Hen skrev 2014-05-31 21:12:28 följande:
    Har du någonsin fått saker du önskar? Tror du på något av ovanstående och varför?



    Hmmm...fler än en gång! Även när det sett riktigt mörkt ut har det ordnat sig...och det har inte berott på tur i alla fall!
  • Oschlaka
    Hen skrev 2014-05-31 21:12:28 följande:
    Har du någonsin fått saker du önskar? Tror du på något av ovanstående och varför?

    Tur finns inte. När eftertanke och reflektion och intelligent tänkande fattas, då brukar folk kalla det tur.
  • puss
    Oschlaka skrev 2014-06-01 05:35:37 följande:

    Tur finns inte. När eftertanke och reflektion och intelligent tänkande fattas, då brukar folk kalla det tur.
    Det krävs väl ett tillfälle också. Du har bara med en parameter.

    När förberedelser och tillfälle möts, säger man.
  • Anonym (ensam)

    Tur existerar inte. Har man inte mycket pengar eller en stor penis så får man ingenting man vill ha och man dömd till ett liv i ensamhet.

  • puss
    Anonym (ensam) skrev 2014-06-01 07:41:46 följande:

    Tur existerar inte. Har man inte mycket pengar eller en stor penis så får man ingenting man vill ha och man dömd till ett liv i ensamhet.


    Så är det. Om man är fixerad och det enda som gör en lycklig är pengar och stora penisar.

    Blir man lycklig av andra saker har man större möjligheter att bli lycklig.
  • W Goldberg

    Karma existerar utan tvekan. Det tar ibland lite lång tid innan karma återkommer, men den gör det. Var så säker.

    Änglar finns. Det gäller bara att vara öppen och lyssna på vad dom vill säga oss. Dom kan ju aldrig tvinga sig på oss. Är man inte öppen så kan dom inte hjälpa.

    Jag har fått det mesta jag bett om. Det kan ha tagit tid, men det har kommit till mig.
    Man ska däremot vara försiktig med det man önskar, önskningen kan tolkas väldigt bokstavligt, och då blir det därefter också. 

    Om du tänker efter riktigt noga om det finns något stort (eller litet) som du önskat, har det då inte inträffat till slut?
    Kanske inte riktigt så som du tänkt dig*, men ändå?

    (*Som sagt, det gäller att fundera på hur och vad man önskar. Det blir inte alltid som man tror.)

  • Hen

    Saker jag önskar händer mig med, ibland nästan löjligt bokstavligt. Kul att andra upplever samma sak, och framför allt uppmärksammar det.

  • Ingla
    Anonym (ensam) skrev 2014-06-01 07:41:46 följande:
    Tur existerar inte. Har man inte mycket pengar eller en stor penis så får man ingenting man vill ha och man dömd till ett liv i ensamhet.
    Så du tror att de med mycket pengar och stor penis får vad de vill ha?
    Vill de alltså ha kvinnor som ser penisar och dollartecken framför personen? Du tror inte att de faktiskt hellre skulle vilja ha en kvinna som kan bortse från detta och älska dem ändå?
    Hur mycket människor man har omkring sig är heller ingen måttstock för hur ensam man är.
    Pengar är ingen lösning, det är en förbannelse som förblindar folk från sann kärlek och det enda vi människor verkligen vill ha, när vi sållat bort allt vi tror oss vilja ha, är just att känna oss älskade helt för de vi är. Så jag skulle snarare säga att ingen får vad de vill ha! Eftersom alla har egenskaper, åtminstone någon annan inte tycker om.


  • W Goldberg
    Hen skrev 2014-06-01 11:26:27 följande:
    Saker jag önskar händer mig med, ibland nästan löjligt bokstavligt. Kul att andra upplever samma sak, och framför allt uppmärksammar det.
    Tror det drabbar de flesta om man väljer att se det.  Cool
  • Anonym (ööö)

    Jag tänker att saker sker som jag vill, för att jag har dem i bakhuvudet även om det tar lång tid att förverkliga några drömmar jag har, och att man då gör val (medvetet och omedvetet ett) som gynnar de där drömmarna. 
    Det handlar inte om tur eller karma - det handlar om att man bidrar till att skapa förutsättningarna så att man till slut får det man önskar. 

    Ett enkelt exempel: 
    Om jag tex skulle vilja byta yrke och jobba inom en helt annan bransch, så söker jag in till en sån utbildning. Jag får en plats - det är inte tur, det beror helt enkelt på vilka andra som sökt och hur mina betyg stod sig i konkurrensen. När jag sen läst utbildningen söker jag sådana jobb, Jag får ett - det är inte tur, det är för att jag nu har rätt behörighet att söka ett sånt jobb. 

    Det går att applicera på det mesta här i livet. 

Svar på tråden Tur, karma, skyddsänglar, vad är dina erfarenheter?