• scrapparlotta

Behövs bra dator för minecraft?

Mina barn har en lite billigare laptop som nog är ca 2 år gammal. Kan man spela minecraft på den tror ni??

Så här stor det om datorn...

Processor: AMD E APU with radeon HD Graphics 1.65 GHz
    systemtyp 64-bitars operationssystem

Ja räcker det för att ni ska klura ut om minecraft kan spelas på denna dator?

Kan dom ha det på sin ipad åxå?

Vad kostar det?? Dom är två stycken, kan dom ha samma minecraft eller måste man köpa två??

• Svar på tråden Behövs bra dator för minecraft?
  • Petrol

Ska i allra högsta grad fungera på datorn. Övriga frågor kan jag dessvärre inte svara på.

• Lilium

Prova och gå in här
    Det är en sida som jämför din dators hårdvara mot det spel du vill kolla upp. Väldigt bra om man är osäker.

Minecraft kostar ca 180kr och du behöver inte nödvändigtvis köpa två, men de kan inte köra samtidigt på samma konto. Det verkar också finnas till ipad, ja. 

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
  • SaraT90

Det borde gå! Datorn som min son spelar på är inte alls speciellt ny. Han har det även på iPaden!

• thekinglol

Det är lite svårt att säga alt beror ej på processorn vad har ni för grafikkort vad har ni för hårddisk. Alt detta kan påverka om det fungerar men du kan i principen köra minecraft med en 20 år gammal dator dock så kommer du inte ha så bra grafik och det kommer gå sakta som fan. Men om jag tror rätt så kommer det fungera utmärkt dock kanske det går lite sakta men annars bör det gå väldigt bra

Svar på tråden Behövs bra dator för minecraft?