• Anonym (Bitchen)

Ska träffa ex på torsdag och vill ha tips! :D

Jag behöver lite råd från andra här :)

Jag ska träffa mitt ex om några dagar på en fika. Det har gått 5 månader sedan vi gjorde slut och vi pratade ut då så det är inte det vi ska göra nu. Det var han som hörde av sig och ville veta hur jag hade det.  Vi var tillsammans i 1 år, väldigt intensivt och passionerat. Jag älskar honom fortfarande jättemycket trots att jag försöker komma över det . Men jag ska i alla fall träffa honom. Jag tror att jag mest vill se hur det känns att se honom igen, jag har övervägt det och kommit fram till att det nog är bra. Min förhoppning är att när jag ser honom och pratar med honom så inser jag att jag har kommit över honom, att han är en tråkig kille som jag inte vill ha någon framtid med. Jag vet ju att det kanske inte blir så, men ibland saknar man ju saker och när man får det så inser man att man inte alls vill ha det.

En annan förhoppning är att han fortfarande är kär i mig, vilket är lite befängt, men jag kommer inte runt de tankarna tyvärr. Jag har haft några ligg då jag har festat en del, han har träffat en tjej lite mer frekvent men hur seriöst det är vet jag inte då han själv har sagt att det bara är ett rebound (inte till mig då..). Äldre än mig, fulare...Sist jag hörde av honom älskade han mig fortfarande men "kunde" inte vara med mig. det är väl sådant man säger antar jag. :)

Jag har utseendet för mig, personligheten är det inget fel på heller.  I sexväg så är jag det bästa han någonsin haft (hans ord) och enligt mig det bästa han kommer att vara med om haha. Vi är båda 32 om det har någon betydelse.

Efter uppbrottet kraschade jag, var patetiskt, ringde och grät, mådde dåligt, visade tydligt att jag ville ha tillbaka honom. Nu har jag inte hört av mig på länge, jag var sjukskriven ett tag innan jag bytte jobb då vi hade samma arbetsplats. Jag visar upp en lycklig bild av mig själv, ser till att ha roligt, är snyggare och smalare än någonsin. Jag vet att han har sett mig för har sprungit på han ett par gånger (bor i samma stad) men vi har inte låtsats om det. 

Även om jag helst inte vill vara kär i honom längre så vill jag ju att den här träffen får hans tankar att snurra. Jag funderar därför på hur jag bäst får honom att sakna mig. Jag vill nästla mig in i hans huvud ;)
    Så hur går jag bäst tillväga? Jag planerar att vara snygg så klart, ta på mig något som jag vet att han kommer att gilla utan att vara överdriven (snygg kontorsklädsel blir det nog), vara glad, prata om roliga saker jag har gjort, hur bra det går på nya jobbet... 

Ska jag nämna att jag träffar någon annan?
    Ska jag säga att jag saknar honom? Eller ska jag undvika att bli sentimental helt och hållet? inte prata något om hur bra vi hade det etc?
    Ses på ett glas vin i en bar eller en kaffe, eller en lunch?

Jag vill ju inte bli patetiskt igen och göra bort mig, så att han går därifrån och tänker gud vad skönt att jag har kommit längre än vad hon har.

jag vill få honom att sakna mig helt enkelt, inse vilken fantastisk kvinna jag är och hur bra vi hade det. oavsett vad det leder till. 

Så hur ska jag göra? Ge mig era bästa tips (jag har ju redan en plan på det men det är alltid kul att få idéer från andra)

(Och ja det är rätt barnsligt  av mig men i krig och kärlek...)

• Svar på tråden Ska träffa ex på torsdag och vill ha tips! :D
  • Anonym (vänninekören)

När jag läser TS får jag en känsla av att du har många tankar som snurrar inför mötet och  det kan man ju förstå.

Till att börja med kan vi ju konstatera att du redan är inne i hans huvud eftersom han kontaktat dig och vill träffa dig.  Du behöver ingen plan för att nästla dig in.

Jag tror inte du tjänar något på att ljuga om att du träffat någon ny. Det bästa är nog att svara lite vagt om dina ragg om han frågar och så får hans fantasi jobba med fylla i resten. Inte bara för att det är fel att ljuga, men tänk om han får reda på att du ljugit. Vad kommer han tänka om dig då? Eller om han har tankar om att försöka på nytt men låter blir att berätta det för dig pga din lögn? 

Jag tror inte på varken lunch eller vin i en bar är det bästa för dig. En lunch är oftast en ganska flexibelt med tiden, man kan inte avsluta innan det ätits klart och oftast är det en tid att passa efteråt. Du vill väl kunna avsluta mötet om du känner att du börjar tappa greppet om situationen eller tvärtom kunna prata klart om du känner att det går bra. En lunch är inte bra om du vill ha kontroll över tiden. Och en bar är inte bra om du vill ha kontroll över dina känslor. En kopp kaffe är enklast.

Annars tycker jag att du har en bra plan med att vara vardagssnygg och berätta om bra saker i ditt liv, upprätta dig själv efter ditt sammanbrott. Men om jag vore du skulle jag vara nyfiken på varför han tog det här initiativet och fokusera mer på att lyssna på honom. Men han gjorde slut av en anledning och han har också valt att låtsas som ingeting när ni "sprungit på" varandra på stan. Trots att du är en toppen tjej.
  • Anonym (Bitchen)

Ja det är sant, en kaffe är nog enklast då jag tänkte försöka hålla det kort.

Jag vet inte vad han vill riktigt, Jag hoppas inte att han är sentimental eller ledsen för då kommer jag att bli det, samtidigt så vill jag ju inte att han är helt kall heller.

Jag är lite rädd för att det ska vara ett möte som går ut på att han tjatar om att jag ska förlåta honom för det han gjorde, uppbrottet var inte trevligt. Han har redan bett om ursäkt och han har uppenbarligen dåligt samvete för det men det känns inte riktigt värt att träffas bara för en sån sak.
    Förlåtelse delen är inte så viktig för mig personligen men jag vet att den är det för honom.

vill inte säga att jag inte förlåter honom, lite småsint för en vuxen kvinna och vad vinner jag på det... samtidigt vill jag inte att han ska gå och tänka att det han gjorde är okej för att jag har förlåtit honom. Men å andra sidan vad spelar det för roll egentligen..

nej, jag kommer nog säga att jag förlåter honom om det är det han vill men det känns lite slöseri med min tid.

Jag tror att jag börjar få lite kalla fötter inför mötet och att det är därför jag skriver, samtidigt kommer jag att ångra att jag inte träffade honom för då får jag aldrig veta vad han ville, kommer säkert att snurra runt i mitt huvud ett bra tag då.

• Anonym (vänninekören)

Så klart du undrar vad han vill. Och på något sätt känns det som att gå med på att ses är det man förväntas göra. 
    Du måste inte träffa honom bara för att han vill. Han vill säkert få ett bra avslut, så att ni kan hälsa på varandra när ni springer på varandra och inte ignorera varandra. Det är inte så konstigt. Men är du säker på att du är redo för det när du tog uppbrottet så hårt?

Svar på tråden Ska träffa ex på torsdag och vill ha tips! :D