Tjocka djur!?
Jag bara undar: Varför tycker folk att det är coolt med en tjock katt men förfasar sej öven en tjock hund!? Det är ju lika skadligt för båda...
Jag bara undar: Varför tycker folk att det är coolt med en tjock katt men förfasar sej öven en tjock hund!? Det är ju lika skadligt för båda...
Visst är det så! Även för oss människor.
Det är skadligt för allas våra hjärtan!
Ser ingen skillnad på katt, hund, människor mm...
jag tycker absolut inte att det är coolt med en tjock katt.. snarare synd om den..
Tycker inte heller att det är coolt med tjocka katter.
Varför tror du att "folk" tycker det?
det är inte alls coolt med en tjock katt. lite rund, ok, men inte tjock. (alltså sådär smårunda som de kan bli strax efter kastrering, som försvinner efter ett tag)
men jag gillar heller inte hetsen som en del veterinärer kör med... pga det har våran badis ätstörningar - och han var inte ens tjock till att börja med! han var svullen om magen och blev ännu värre på dietfoder, sen försvann det när han åt ett mildare kattungefoder och nu mår han jättebra. jag mår dåligt när jag tänker på vad han fick stå ut med pga att veterinären envisades
cissela: jag förstår precis vad du menar...min pappa har en otroligt fet katt som alla är väldigt fascinerade av.
visst så ser han väldigt söt ut men det är ju inte bra för hans hälsa. bantning fungerar dock inte. han äter endast torrfoder och får springa ut och in som han vill...trots detta väger han nästan 10 kilo.....
Vi var och vaccinerade våra "små" norksa skogkatter i förra veckan. Enligt veterinären var den ena klart överviktig och den andra på gränsen till överviktig. Enligt mig har veterinären ingen aning om hur en norsk skogkatt ska se ut... Jag vet hur de ser ut när de är nybadade, inte sjutton är de överviktiga någon av dem. Hon menade på att hon kände på hullet att de var överviktiga. Vilket hull?? De har inget hull? Den ena katten ligger på gränsen för att vara underviktig enligt mig och uppfödaren.
Övervikt eller undervikt är lika "illa" oavsett om det är en katt eller en hund eller en häst... tycker jag...
Det är ju synd om djuret om det är överviktig, min sambos mormor ha en (cavalier) king charles spaniel som är 100% överviktig men hon inser inte det trots att de ha op hennes knä flera gånger, en hund tackar ju oftast inte nej till mat tyvärr
Jag verkligen avskyr människor som övergöder sina djur så att dom blir tjocka.. Det är för mig djurplågeri!!!! Fy och usch!!!!
Jag anser att det är lika illa med överviktiga/tjocka djur oavset vilken typ av djur. Det är ju inte hälsosamt för någon att vara överviktig. Häpnar ofta över att många djurvänner ger sina djur obegränsat med mat och inte ens verkar reflektera över att de faktiskt kan bli/blir överviktiga utan ser det som något gulligt att skratta åt.
Skitskumt egentligen