• Gummsan

Smal kropp stora bröst. kläder??

Var hittar man kläder om man är väldigt smal och har stora bröst???

• Svar på tråden Smal kropp stora bröst. kläder??
  • BCH52

Ja, det är svårt att hitta kläder om man inte faller inom "normen" när det gäller hur kroppen ser ut. Lösningen för mig var skräddarsytt, lite dyrt, men då det håller längre så blir det inte dyrt i längden. Det finn några onlinebutiker som spcialicerat sig på kläder för kurviga kvinnor. Den här har jag handlat från. bounteous.co.uk samt den här shop.nordstrom.com/

• enola

BCH52, tack för tipsen! Det där är ett så störande fenomen. Jag är ändå inte jättesmal i kroppen, men har ändå svårt att hitta sånt som passar. 38-40 typ är lagom i midja och axlar etc. medan jag behöver minst 42 över bysten. Och då blir så klart resten för stort. Himla irriterande!

• Ful Anka

Nice porrkropp på den hönan.

This is my life and I don't care
  • enola
    katastrofplantagen skrev 2014-06-01 11:57:32 följande:
    Vanliga kläder med lite stretch?
    Funkar, men det finns ju tillfällen när man behöver vara mer uppklädd (och nej, blusar med lite stretch funkar inte, så länge det är knappar så blir det en glipa) och då är det inte så kul att komma i en trikåtop, som är det jag typ bor i annars.
  • katastrofplantagen
    enola skrev 2014-06-01 12:00:43 följande:
    Funkar, men det finns ju tillfällen när man behöver vara mer uppklädd (och nej, blusar med lite stretch funkar inte, så länge det är knappar så blir det en glipa) och då är det inte så kul att komma i en trikåtop, som är det jag typ bor i annars.
    Det med glipor känner jag igen, men det kan man beroende på klädstil lösa med tex en kavaj över en skjorta. Eller knapplöst. Beror ju på hur tight man vill ha det. Jag har 65F, alltså lite oproportionerligt stora i förhållande till omkretsen och resten av kroppen är också smal. Fast jag tycker inte det är sådär jättesvårt.
  • k girl

Jag hade aldrig framknäppta blusar som storbystad... Man behöver ju heller inte ha de värsta figursydda topparna utan det finns andra blusmodeller som funkar. Är skitglad att mina bröst minskat dock, det är inte lätt att vara storbystad.

Svar på tråden Smal kropp stora bröst. kläder??