• MammaTillTre

Vill bli gravid igen, blev oplanerad gravid - fick missfall

Behöver mest skriva av mig lite då jag inte riktigt är redo att prata med någon om detta och min man inte riktigt förstår. 

Jag har redan 3 fantastiska barn födda 07, 08 och 12, men har redan sedan 3:e barnet föddes känt att jag inte är "klar", jag vill ha fler barn. Jag har pratat mycket om detta med min man, men han vill inte ha fler barn. 
    För ca 3 v sedan fick jag min mens (som annars är regelbunden som en klocka) 8 dagar för tidigt och hade dessutom ingen mensvärk. Efter att ha vägt in en del andra saker som hände just då så tog jag att grav.test som visade positivt. Jag kontaktade min BM och berättade och beklagade men sa att det var ett missfall. 
    I början kände jag mig mest konstig och förvirrad, jag hade blivit gravid och var glad över det, men samtidigt ledsen över att jag fått missfall. Nu är jag bara ledsen, min man vill inte ha fler barn samtidigt som jag känner det som det var en stor dröm för mig som gick i uppfyllelse men som sedan försvann igen. Enligt grav.testet var jag i v 6-7... Självklart så skyddar vi oss, jag använder plåster, jag skulle aldrig lura min man till att bli pappa ofrivilligt... 

Vet inte hur jag ska känna eller vad jag ska göra... Min längtan är så stor och det är så tungt att behöva gå igenom ett missfall när jag har en sådan stark längtan, men min man delar den inte alls... 

Son 2007, Dotter 2008, Dotter 2008, längtar efter en bebis till...
Svar på tråden Vill bli gravid igen, blev oplanerad gravid - fick missfall