Har blandat sobril, alkohol och lergigan av misstag. Någon läkare här?
Jag tog 5 mg sobril i fredags + igår eftermiddag (innan det var det flera veckor sedan sist), och senare på kvällen igår var jag på fest. Normalt sett dricker jag aldrig alkohol, men igår fick jag ett infall och tog ett halvt glas vin utan att ha en tanke på att jag tagit sobril tidigare under dagen. Sedan hade jag verkligen SKITKUL under natten men var väldigt förbryllad över att det lilla vinet slog hårdare än vad jag tycker att det borde ha gjort...
Sov bara tre timmar, och när jag vaknade var jag väldigt illamående (men kräktes inte). Har sedan dess bara druckit te och vatten och kan inte äta... nu för en timma sedan pratade jag med mamma om att det är lustigt att jag fortfarande mår dåligt och är "bakis" (det är verkligen bakiskänsla, inte magsjuka eller nåt sånt). Kom på att det kanske är histaminet i vinet jag reagerar mot, och tänkte att jag kan ta en lergigan och se om det hjälper (antihistamin). Precis när jag svalt lergiganen så föll poletten ner och jag bara "Jävlar! jag tog ju sobril igår!!"
Nu har jag ångest över detta... Jag inser att det är små mängder alkohol och sobril vi pratar om, och det är ju ett antal timmar mellan varje grej, och sömnbristen är säkert en bidragande anledning till att jag mår dåligt... men jag skulle ändå vilja höra från någon (som verkligen kan det här) att det är lugnt. Jag är rädd att jag ska ha gjort något jättedumt mot min kropp. Och eftersom jag har kräkfobi så blir jag orolig (men nu efter lergiganen är illamåendet minskat). Vet inte om jag ska försöka få i mig mat eller bara fortsätta dricka massa och sen sova tidigt ikväll och hoppas på att jag mår bra imorn...
Jag antar att det inte är något jag behöver söka för i alla fall? Vad ska de göra liksom...